bambi

Dagens fråga


Mitt svar på dagens fråga: Det är faktiskt inte många gånger som jag allvarligt har funderat på att sluta blogga. Jag gillar verkligen att blogga och tycker att det ger mig väldigt mycket positiva saker.

Det är min dagbok och det är roligt att kunna gå tillbaka och tittta i bloggen (vilket jag faktiskt gör då och då). Men det är också underbart att läsa alla era kommentarer och många gånger gör ni mig riktigt glad med alla era fina ord.

För det är väldigt väldigt sällan som jag blir sårad av någon kommentar. Jag tycker att jag har väldigt snälla läsare, trots att många av er inte håller med mig när det gäller alla mina åsikter (t.ex. om genus) så skriver ni aldrig elaka saker.

Så det är inte direkt pga elaka kommentarer som jag har funderat på att sluta blogga. Det som har fått mig på såna tankar är när jag känner stress över att uppdatera bloggen och att jag måste komma på intressanta saker att skriva om och det är ju egentligen en press som jag sätter på mig själv!

Ibland känner jag mig också begränsad och att jag inte kan skriva precis det jag vill eller ta upp alla dom ämnen jag skulle vilja. Mestadels pga mitt jobb (som gymnasielärare) men också för att många släktingar läser bloggen och man vill kanske inte att dom ska veta dom mest intima saker om en. Men ibland skulle det vara skönt att kunna vara helt utelämnande, men jag skulle nog ångra mig senare. Men det är inte alltid lätt att hitta en bra nivå, att vara personlig men inte för privat.

Ni som också bloggar, har ni någon gång allvarligt funderat på att lägga ner era bloggar?
#1 - Anna - Väntan på nummer 2 :)

1 gång har jag vela sluta och det pga att någon listade ut mitt lösenord och avslutade hela mitt konto på blogg.se som turvar så kunde dom återställa nästan hela bloggen. Då tappade jag lusten helt.

#2 - Lady Dahmer - confessions of a neurotic attentionwhore

japp.



just pga stress.



stress för att skriva och uppdatera, stress för att folk reagerar på det jag skriver (jag orkar ibland inte den negativitet som kan medfölja även om 99% är positivt) osv.

#3 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jo, jag har funderat... men inom kort harjag kommit på bättre tankar.



Jag förstår att du har snälla läsare för du har en snäll framtoning. Är du lika snäll i vanliga livet?



Jag är nämligen så VANSINNIGT snäll i verkligheten å därför ger jag utlopp för mina aggregationer i bloggen det är SÅÅÅ skönt.

#4 - Helena

japp, jag funderade rätt kraftigt på det i höstas när jag kände att lite väl många jag känner IRL kom in o kikade men aldrig skrev någon kommentar.. kände mig så spionerad på. Började låsa fler o fler inlägg och så tappade jag lusten helt... Låste bloggen helt och började om på ny adress istället - lika bra det för idag är blogglusten tillbaka... :-)

#5 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Jag bloggar inte själv men måste bara säga att jag är glad att du inte valt att sluta! Din blogg är en av de få jag följer dagligen, är nog i princip beroende! Och jag gillar inte ens Odd Molly! :-D Har inte läst så många andra som jag känner mig så intresserad av att återvända till faktiskt och jag har nog ändå besökt ganska många bloggar tror jag! :-)

#6 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Jenny Åh, tack för dom fina orden! Va glad jag blir :)