bambi

Fett direkt från kroppen
(Publicerar inlägget igen eftersom det inte gick att kommentera det förut. Varför gör blogg.se så med inläggen ibland?)

Idag, en månad efter förlossnignen, klämde jag i mig i mina gamla favoritjeans.
Gud va jag har saknat dom! Det känns som evigheter sen jag kunde ha dom.

Vägde mig imorse och vågen visade 67,8 kg, det går väldigt sakta neråt nu (vägde ca 70 kg innan graviditeten så jag väger ändå mindre än när jag blev gravid). Men inte så konstigt att det går så sakta nu med tanke på allt onyttigt jag stoppar i mig. Men jag läste nånstans att man gör av med ca 500-800 kcal extra per dag när man ammar och att bröstmjölken innehåller ca 3,8% fett (men att det varierar mycket under dagen). Det är i allafall fett direkt från min kropp!

Men 500 kcal är ca 25% av det dagliga intaget så det är ändå ganska mycket extra man gör av med när man ammar!

Så Leah har gått upp ca 1,3 kg och vuxit ca 8 cm under denna månad medans jag har gått ner alla mina graviditetskilon plus lite till (låt mig få njuta nu av detta efter 9 månaders illamående). Men magen är fortfarande ganska pluffsig, allt har ju inte dragit ihop sig ännu...

Klicka om ni vill se min pluffsiga mage:

#1 - Emma

Ser inte så farligt ut min är värre ...

#2 - Anonym

ser ut dom en helt vanlig mage tycker jag

#3 - Natosh

Grattis! Vi ligger ungefär på samma nivå, bara det att det är ett halvår sedan jag förlossade, hehe.

#4 - Linda

Hallå?

Hur går det för dig?

Verkar ha varit tyst ett tag...