bambi

Maxomorravecka (dag 4): Vinn en fin body
Bodies är ett av mina favoritplagg till barn. Det känns bra att det inte finns någon risk för att magen blir bar och kall. Bodyn känns som ett skönt plagg och funktionellt plagg för barn.

Denna body med ett får på är i mjukt tyg med avvikande färgkant. Knäppning i grenen och på båda axlarna för enklare på- och avklädning. Mycket mjuk och skön bomullskvalitet.

Om du vill vara med och tävla om bodyn i valfri storlek, besvara bara nedanstående fråga i en kommentar till detta inlägg (glöm ej att fylla i din mailadress så att jag kan maila dig om du vinner):

Upp till vilken ålder tycker du att barn kan använda bodies?

Imorgon drar jag en vinnare av den fina bodien från
Maxomorra!

P.S. Om bodyn är slut i den storleken du vill ha så får du välja ett valfritt plagg ur 
Maxomorras sortiment.
#1 - Rövarmamman♥ Gravid igen

Upp till 1 år, vi slutade nog då med att använda body till lille R. Få se hur det kommer bli med nr 2 :) nu håller vi tummen att vi får vinna den där söta bodyn till bebisen i magen. KRAM

#2 - Lina

Ludvig är snart 11 månader och vi har inga planer att sluta med det än! Det är nog i samband med att de börjar gå på toa själv som body börjar bli opraktiskt, annars är det världens bästa plagg! Lekvänligt och inga glipor!

#3 - kara

jag tycker att barn kan använda bodies tills de är blöjlösa eller pottränas. det är bäddar för fler "incidenter" om ett barn som går på pottan har body. tyvärr växte min son ur bodies förtidigt. det var svårt att hitta bodies i stl.92 och när han växt ur dem fanns det inga fler. det är synd. för, som du säger, är bodyn ett fantastiskt plagg som håller magen varm.

#4 - Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Vilken underbart söt body!

Den önskar jag vinna till lillebror i magen :)



Jag använde body till Edvin så länge det fanns dom som passade. Som du skriver är det perfekt att ha ett klädesplagg som inte glipar upp så att rygg o mage blir bar...så jag tror att han var runt 1,5 år (han är en ganska lång kille) när det inte fanns dom som passade längre...

#5 - Milo

Vi slutar använda body när barnen slutar med blöja! Tycker body är mer praktiskt på blöjbarn än tröja är, magen hålls varm men blöjan hålls även där den ska utan risk för att barnet drar av den (min flicka gör gärna det).

#6 - Johanna - mamma till Leia

Jag tycker man kan ha det tills man är 2-3 år :) Vill gärna vinna i strl 74.

#7 - caroline

bodys är superbra tills man börjar pottträna :)

#8 - Amanda

Vi slutade med body så snart det fanns andra alternativ. Men sonen har ju knapp på magen och det var ju såklart väldigt bökigt att mata då han hade body på sig. Funkade inte alls för oss. Men med friska barn är det ett väldigt smidigt plagg. 1½ år eller så hade jag nog kört på med bodys iaf.

#9 - Nea

Jag använder fortfarande body till sonen ibland. Han är 2 år men är rätt kort så han använder strl 86. Men eftersom han själv gillar att sätta sig på pottan så är det snart inte längre akutellt. Men Lillasyster använder bodys flititgt och önskar att vinna denna fina bodyn.

Kram

#10 - Sara - Mamma till Max 1,5 år

Jag tycker barn kan använda bodies så länge man tycker det är funktionellt men det finns ju oftast inte i större storlekar än 86 så det är ju främst där problemet ligger! Det är väldigt bra på vintern med bodies så att det värmer ordentligt!

#11 - Eica

Jag tycker att det är jätte individuellt, men tills dom går på pottan/toa själva är väl en ganska bra riktlinje. lite svårt för barnet att hinna knäppa upp bodyn själv.

#12 - Mormor Marita

Hej

Jag tycker att barn ska börja använda tröjor när de börjar på förskolan. På förskolan kan det bli tätt mellan tröjbyten och då går det snabbare för förskolelärarna att ta av och på tröjor än bodisar.

Ha en bra dag!

Marita

#13 - Anna

Hej,

Jag tycker att man kan använda body till barnet är torrt och inte använder blöja längre. Sedan blir det lite svårt att be barnet ligga ner för mamma/pappa ska knäppa bodyn, om de inte gör det själv förstås....... :D

#14 - Jessica

Så länge man vill, fast det blir ju helt klart lite meckigare om barnet slutat med blöja. Tycker att bodys och bodysuits är supercoolt och praktiskt dessutom är det trendigt för oss vuxna ;-)

#15 - Lilla Mysan

Det finns väl egentligen ingen övre gräns för body, tycker jag. Men när de slutar med blöja känns väl ganska rimligt.

#16 - Helena - mamma till Alexander

Jag tycker body är så praktiskt, men vet inte hur länge vi kommer att använda dem. I alla fall till lillen börjar gå, men förmodligen längre, så länge det finns storlekar som passar!

Önskar body i storlek 74.

#17 - therese

håller som de flesta med om att body är idealiskt som plagg fram till potträningsåldern - synd bara att man oftast inte hittar det större än stl 86 eftersom många barn är ganska sena med potta numera.

vinner vi skulle stl 62/68 vara perfekt så lillbrorsan inte bara får ärvda grejer:-)

#18 - Lisa med Stella By Stardust

Vi slutade när hon var runt 1 och hade börjat gå - då kändes det lite för barnsligt, och tröjor satt både bättre och finare, och var lättare att sätta på (hon hade inte det bästa tålamodet på skötbordet).

Glipa vid mage har vi aldrig upplevt som något problem. Kanske för att vi mycket kör skönaste kombon med tajts och tunika.

#19 - Angelica

Åldergräns för bodies? haha Det tyckte jag lät barnsligt om inte annat.



Barn är ju så olika också, vissa har kort tålamod vid påklädning och då kan bodies ställa till små problem.

Men för oss är bodies perfekt! Och vår dotter är månader. Kanske är det inget bra plagg när barnen pottränas iochmed att dom själva kan ha svårt att knäppa upp knapparna i grenen och hinna sätta sig på pottan.... men som sagt. Alla barn är olika. så någon åldergräns finns inte enligt mig! :)



(om lotten nu faller på mig så skulle Aimee vilja ha stl 80 i bodyn)

#20 - Erika

Jag gillar body med, kan använda det tills storlekarna är för små till min son, magen riskerar inte att bli kall när dem leker eller springer omkring, lätt när man använder blöjor.... ett mycket bra plagg till barn helt enkelt. Jag skulle säga 2 ½ år där omkring. Oom jag vinner är storleken 86 :=)

Tack för en bra blogg!

#21 - Carita

Jag tycker man kan ha det upp till 2 år typ. Om barnet har blöja. Smidigt med bodys då dom håller fast blöjan på plats oxå!

Storlek 68 önskar jag vinna.

#22 - Kristin

Nu är vår dotter bara 8 månader men vi kommer nog använda bodies tills det är dags för potträning. Så himla bra är de ju eftersom barnen inte riskerar att bli kalla om ryggen.



Om jag skulle vinna så vill Felicia ha en body i strl 74. :)

#23 - linda

Tycker mna kan använda bodys på barn tills dom ska bli blöjlösa.Eller ja tills det inte finns kvar i just den storleken till barnet.

[email protected]

#24 - Elin

som det känns nu (viktor är 1 år precis) så skulle jag kunna använda body på han hur länge som helst, men rent praktiskt så går det ju inte. men så länge man avänder blöja iaf.

#25 - Camilla

Till sonen använde vi body upp till storlek 80, och då var han runt året. Eftersom han fyllde på vårkanten och under sommaren vart det mer tröjor än bodies och då upptäckte vi hur mycket enklare det var med tröjor. Får se hur länge det blir bodies till dottern.



Och så önskar jag storlek 74/80

#26 - Soffy

Tills de börjar använda pottan/toaletten mer/helt.

#27 - e

Så länge barnet trivs med det. Ser ingen anledning till åldersgräns, finns ju vuxna som har på sej det.

#28 - Line

På jobbet (är förskollärare på småbarnsavdelning) Har många barn body tills de är 1,5 år-2 år i alla fall (min egen skrutt är bara 3 månader än så länge) och jag tycker body är ett himla praktiskt och bra plagg så tills barnet börjar kunna ta av och på blöja själv och gå på pottan och så. Då är det inte så himla smidigt att man måste knäppa upp i grenen först, kan bli lite bråttom ibland och så hamnar bodyn lätt i pottan. Och när barnen ska ta av och på blöja själv blir det ju lätt att bodyn får bli oknäppt och bara som en lång konstig tröja. Då försvinner ju poängen med att slippa glipa. Men ålder...det beror ju lite på barnet om det funkar eller ej.



#29 - Petra

Åhhh, världens sötaste body.

Jag gillar inte heller när barn har glipande kläder, jag ryser i hela kroppen. Förmodligen för att jag är så frösen av mig ;)

Jag tycker att man kan använda body så länge det är praktiskt, typ 1,5 år.

#30 - Trulsa

Body tycker jag fungerade upp till storlek 74 här hemma. Vi hade några stycken i storlek 86 men de blev knappt använda. Jag tror att dottern använde body upp till 1 års ålder ungefär. När barnen börjar springa omkring mera så blir body mindre användbar tycker jag.



(Hemma igen, det trodde jag inte)

#31 - C - mamma till Oliver

Kanske får O ha det längre än till ett år. Så länge som det finns bodys i storleken han har kanske? Han har ju redan 74 i vissa plagg och är bara 4,5 månad så frågan är i hur pass stora storlekar det finns? det är ju så bra just för att de inte kan åka upp i magen som tröjor gör. Övre gräns för mitt barn skulle jag nog säga är 1,5 år... men det är ju så individuellt hur man vill göra.

#32 - C - mamma till Oliver

Glömde mailadressen så den får du här...

#33 - Ida S

Body är jätte bra så länge det finns storlekar som passar och barnet inte går själv på toaletten. Jag har inte sett bodysar i större strl än 92 så det är väl en ganska bra gräns :-)

#34 - Olelsi / Nettan

Dessa bodysar tycker jag är så praktiska, inte glider det isär i midjan. Jag använder dem till ca 1 år. Mina barn har varit så långa så ibland e storleken ett litet problem men som sagt det finns så man kan förlänga dem i grenen.

Hoppas på att vinna!!



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

[email protected]

#35 - Linda

Här har body använts upp till barnen är ca 1½-2 år. :-) Till bebisar är det helt klart det smidigaste plagget. Skönt att slippa glipan som lätt blir när de har tröjor.

#36 - Therese - Eira Min Ögonsten

Eira är snart 2 år och jag använder body på henne. Skulle nog kunna använda det tills hon är 3 år, om hon inte börjar med potta innan.. På nätterna använder vi alltid body och aldrig pyjamas. :)

#37 - caroline

Hej,

eftersom jag själv arbetar på förskola så tycker jag man kan använda bodys till barnet börjar på förskola (dvs runt 1-2år). På förskolan blir det bara "bökigt" att hålla på att knäppa knappar i grenen när 15 barn ska bytas samtidigt...

Vill gärna vinna bodyn till min lilla Wilmer 6 mån i storlek 74.

Kram Caroline

#38 - Anna

gud vilken söt body!!! :)