bambi

Nej, jag köper inte att det var ett misstag!
Jag blir helt förskräckt när jag läser om dom 4 barnen som "glömdes" ensamma kvar på förskolan. Personalen gick hem och kvar ute på gården var 4 barn i åldern 2-5 år!! Inte klokt!

Och jag köper inte att det var ett misstag. Någon av personalen måste ha varit den sista som gick och vara den sista att lämna barnen. Det går ju inte att undgå, att om jag går nu så finns ingen annan vuxen här... hur kan man skylla på att det var för att man "läste fel på schemat"??

Läs mer här eller här.
#1 - Angelica

herregud!!!

Jag blir bara arg!



Nej, jag köper inte heller att det var ett misstag. hon borde få sparken och bli bannlyst från att jobba inom barnomsorg igen!



tänk om någon av barnen hade gåt ut och blivit överkörd av en bil, eller klättrat upp på en hylla och ramlat ner.... jisses...

#2 - Tess

Man kollar ju sånt innan man går liksom.

#3 - stina

kanske barngrupperna börjar bli för stora.... kanske det är en varningsklocka till politiker som fyller på med fler och fler barn....

Nu säger jag inte att 4 barn är många...

Men vi har 49 barn. på min avdelning.. så då gäller det verkligen att man har koll på alla lister ...

#4 - stina

nu är det jag igen...

Okej nu har jag läst..

min diskussion handla om något helt annat!!

:)

Ja du tänk om personalen skulle vara borta när man kom och hämta sonen.... huga ligen

Nej usch...

tur att ingenting hände

kram

#5 - Kajsa

Jag har arbetat på den aktuella förskolan i två år. ...

Min förvåning över det inträffade är inte stor,

och det har INGET med barngruppens storlek att göra.

#6 - Malla

Håller med!!! Helt galet. Det kan inte vara möjligt att man går hem från jobbet utan att man förstår att det inte finns någon annan vuxen kvar med barnen vare sig man läst fel på sitt schema eller inte!!!!

#7 - stina

Kajsa... förstår att inte handlar om att barngrupperna är för stora... när jag läste artikeln..

Som jag skrev i mitt andra inlägg. :) Gö om gö rätt!



Kajsa: varför tror du att det hände?? när du inte blir fövånad att det hände.

#8 - Anna

men herregud, det är ju inte klokt!!!