bambi

Vecka 19 - #613 Poplin s/s frilled blouse



Denna veckas "Veckans Odd Molly" är sponsrade av Tin Tin Style och det är bastoppen #613 Poplin s/s frilled blouse.  Denna blus, som är i 100% bomullspoplin, är lite av en klassiker som har funnits i flera utav dom tidigare kollektionerna. I denna vårkollektion så finns den i färgerna white, lite pink, rouge, lite blue och brown. Tin Tin Style har den i färgerna lite pink, brown och lite blue.


Även fast det är en bastopp så har den flera fina detaljer, så som volanger frampå bröstet, rosett framtill och knäppning i halsöppningen. Den är lätt utställd, vilket gör den figursmickrande.

Poplin s/s frilled blouse passar väldigt bra under Odd Mollys koftor, men även som den är när det är lite varmare ute. Tänk er den i färgen rouge till ett par jeansshorts, jättesnyggt!

Själv så har jag testat den i lite pink och matchat den med min Lovely Knit i purple (som har ett rosa knytband). Jag tycker att Poplin s/s frilled blouse är normal i storleken och jag har min vanliga storlek (2) på min.


Tusen tack till Tin Tin Style för den fina blusen!