bambi

Zack sov inte middag idag
Vi försöker få lite ordning på Zacks sovrutiner, eftersom han fortsätter att vakna kl. 5 på morgonen. Vi har provat att lägga honom senare, men det spelar inte så stor roll... Vi har även dragit ner på hur länge han sover middag, till max en timme.

Men idag så testade vi att han inte skulle sova middag alls... så vi gick ut till lekparken efter lunch (då han annars sover middag).


Och det verkade som om han skulle klara sig utan att sova middag... ända fram tills vi satt vid köksbordet och åt middag (sambon kunde inte låta bli att filma):

#1 - Stina K

Vilken sötnos.Grattis till lillan också.

#2 - rebecca

sv; ja kent :D

jag älskar kent och har typ 10 favvolåtar kan inte bestämma mig :D

kent är som luften jag andas, älskar dom så<3

tack, detsamma! :)

#3 - rebecca

sv; 747<3

#4 - Martina [foto musik & lite ditt o datt]

Nämen, så söt man kan vara!

#5 - Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Hihi, det är inte lätt att vara så trött...förstår hur han känner det för så ser jag nog också ut på kvällarna framför tvn (eller när jag ligger i sängen o läser bok) ;)

Kram

#6 - Alexandra

Så söt :)

#7 - Jacks mamma *Ung, högskolestuderande mamma*

Men så sött. Haha..så har Jack gjort någon gång på dagis med vet jag =)

#8 - Sofi

Åh goding.. fick mig ett litet kvällssktatt här :)

Vet precis hur det är när sömnen tjorvar. Våran dotter sover sällan middag nu förtiden och hon är 26mån. Hoppas det rättar sig till för er, fem är INTE kul att gå upp.

#9 - Bina - everydaymolly

Hahaha.. söto!

#10 - Tine

Men söt unge !!!! Naaw.. trött liten kille :)

#11 - Diana

Ja han va verkligen trött :)

#12 - Therese

Det kanske har att göra med att det ljusnar på morgonen. Själv vaknar jag oxå runt femtiden just för ljuset(:

#13 - Ina

Hi, hi urgulligt att se!! Minns att Love satt så en dag också och helt plötsligt slår han pannan i bordet aj, aj inte kul alls...

Kram ina

#14 - Lisa

Tänk att man kan vara så trött! Fy, vad gullig han är! Det är himla kul när Ni lägger ut film på hemsidan också, för Zack är ju bara så söt!!! Började följa Din sida tack vare Odd Molly, eftersom även jag är en sann fantast. Men nu är det nog Zack som är det stora dragplåstret om jag ska vara ärlig :) Visst är barn underbara! Kram på Dig och fortsätt ta god hand om Era små underverk Bambi!

#15 - Erika

Haha, ja tror ja döööör va gullig!!! Det är så roligt när dom blir så där trötta! Kul att ni fick det på film ;)

#16 - Sofie - Radhusmamman

Så sött. Vilken trött liten kille :)

Jag testade faktiskt göra precis samma sak för dryg en vecka sen min 1½-åring, och även han somnade mitt i middagen. Tydligen är det inte dags att plocka bort middagsvilan ännu...

#17 - Emelie

Nämen, lille Skrutten, så söt!!

#18 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Gulle! Jag tror faktiskt inte att det hjälper så mycket att laborera med middagssömn eller läggtid på kvällen vad gäller tidiga morgnar. Inget av det har spelat någon hos mina egna barn iallafall, de har alltid vaknat supertidigt. Minsta V (lika gammal som Zack) fixar inte alls att skippa middagssömnen och inte heller spelar det någon roll om han somnar kl 19 eller 21 på kvällen. Han vaknar alltid vid 05 - 05.30 ändå. Likadant har det varit med storasyskonen. Ibland är det nästan så att han vaknar tidigare ju senare han lägger sig, konstigt nog.... Tror att de allra flesta små barn är hyfsat morgonpigga faktiskt.

#19 - Milo

Han är bedårande!

#20 - GucciMama

hehe vad söt han är, Valencia somnade ofta vid matbordet när hon var liten:-)

#21 - systerA

Men gulle!!

#22 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hahaha så sött. Snacka om att vara tröttasre ön tröttast.

#23 - jossan

HAHAHA :) vilken härlig film!