bambi

6 månaders kontroll



Idag var vi på 6-månaders kontroll, jag och Leah. Hon charmade både läkaren (som sa att hon ville ta med Leah hem!) och vår BVC-sköterska. Läkaren lyssnade på hjärtat och kände på höfter och allt såg så bra ut så!

Läkaren försökte ge Leah en kloss, men den ville hon inte ta emot. Istället så ville hon hålla i sina fötter och ta BVC-sköterskans måttband  ;)

Vi pratade lite om Leahs mat och jag frågade om jag skulle ge henne lite ersättning istället för all mat hon får nu men det behövdes inte tyckte dom. Hon är tillräckligt stor för att klara av mat, så det är bara att fortsätta och försöka få henne att dricka vatten. Jag kunde eventuellt spä ut vällingen med lite Bifidus (tror jag att det hette) som är en ersättning som finns på apoteket.

Men Leah följer sina kurvor och är till och med längre och väger mer än vad Zack gjorde när han var 6 månader!

Leah 6 månader: 9070 g  och  70,7 cm
Zack 6 månader: 8885 g  och  69,6 cm
#1 - julia

Varenda, varenda dag, flera gånger om dagen tom, läser jag din blogg... Jag är så fruktansvärt dålig på att kommentera, och det är ju så klart lite tråkigt för dig som skriver bloggen, men idag kände jag att det var dags för att lämna ett fotspår efter mig! =)



Jag tycker så mycket om din blogg! Den är fin, otroligt välskriven (märks att du är lärare, skönt att slippa särskrivningar osv), den är omväxlande, personlig och massa goda recept. ALLT jag vill ha i en blogg! Dina barn är så otroligt söta och du verkar vara en helt fantastisk mamma, med mycket tålamod och stor fantasi... Jag började läsa din blogg för jäääättelängesen, långt innan Zack fanns, innan du bytte jobb till din "nya" skola och lååångt innan Leah fanns, så jag skäms lite över hur dålig jag är på att kommentera! Men jag uppskattar din blogg, uppskattar att vi får följa din vardag, och det ärliga sättet du skriver på! Ha en fantastisk kväll... Många kramar Julia

#2 - Sofi

Oj, är hon redan 6 månader!! :D



Jättefin mössa hon har förresten, var har du hittat den?

#3 - Anonym

Wow! Sixten vägde så mycket vid 1 år och var bara 3 cm längre, otroligt vad olika de kan vara! :) Och roligt att hon charmade läkaren så

#4 - Emma

Min son vägde nästan samma som Zack vid 6 månader han vägde 8655 Gram och va 72 Cm lång ...