bambi

Är det möjligt för barn att få två tänder samtidigt?
Det verkar så!



Leahs första och andra tand är på väg upp samtidigt! Stackars liten, måste göra dubbelt ont!
#1 - Sandra Michelle

Min son får dem i par. Två, fyra och nu är 5:e och 6:e tanden på väg. Kan tänka mig att det är jobbigt med vassa tänder som tränger upp!

#2 - Lilou

Systersonen fick precis likadant, kan inte var kul :)

#3 - Anonym

Min son har fyra tänder och fick dom "två och två". Min dotter fick FYRA tänder i överkäken samtidigt! Det var inga roliga dagar...

#4 - Emelie

Min son har fyra tänder och fick dom "två och två". Min dotter fick FYRA tänder i överkäken samtidigt! Det var inga roliga dagar...

#5 - :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Min dotter får dem fyra och fyra... hon har samtliga gaddar nu vid ett och ett halv års ålder, så visst är två möjligt...

#6 - Linda

Håller med de andra. Absolut kan det komma mer än en tand åt gången. Med alla våra barn verkar det varit vanligast att tänderna kommer i par. Erik har just nu flera tänder som är på väg igenom samtidigt. Han var lite sen att få sin första, men han verkar ta igen det nu... ;-) kram kram!

#7 - Jessica - bymom.se - med i senaste numret av Mama!

Min äldsta tjej fick fyra tänder samtidigt, det var verkligen ingen lek... Fast yngsta som fått två åt gången är väldigt gnällig hon med ;-)

#8 - Anonym

Jupp, Elvira får sina första två just i detta nu. Men det går bra, tycker jag. De verkar klia lite bara.

#9 - null

Ajajaj...:-S Tror Connor har känning av tänder ibland...Då gillar han när man har ett finger i munnen på honom så han kan "gnaga".

#10 - Tess

Jag skrev det om Connor...blogg.se tar bort min info ibland :-(

#11 - tesa

håller med några som skrivit här ovan, vår dotter fick sina 4 främre tänder i överkäken samtidigt.

men hon var lika glad för det, märktes aldrig på henne när hon fick tänder, fast det är nog inte alla som har det så bra ;)

#12 - Lexie

Min dotter fick fyra kindtänder på samma gång, men jag märkte inte av det ens, det var jobbigt med singeltänderna dock.

#13 - Veronica

Min dotter har åtta tänder, hon har fått alla sin i par. Två nertill-två upptill-två nertill-två upptill. Tror att det är rätt vanligt faktiskt!

#14 - Martina

Kanske låter taskigt men hellre flera på en gång än att de kommer en och en, fem stycken på raken...det var över en månads helvete för min dotter..

#15 - towis

kan bara instämma, föra vecka kom båda tänderna där nere upp på 24 timmar och han är bara 4 månader..

#16 - KiZnic - Boliviansk

Melina fick alla sina tänder två-två, inte konstigt att hennes mun är full med tänder redan vid 1,5 år :)

#17 - Evelina

Japp! E har fått ALLA tänder i par :-)

#18 - Evelina

Japp! E har fått ALLA tänder i par :-)