bambi

Dags att börja förbereda huden


Jag läste i den enda bröllopstidningen jag har köpt att man ska börja tidigt med ansiktsbehandlingar för att se så fräsch ut som möjligt på den stora dagen. Så nu har jag rotat fram min gamla tub med ansiktsmask, scrub och fuktspray.

Sen så har jag börjat använda scrub (en härlig sockerscrub från Lush) och body butter för att förbereda huden lite inför all sol den kommer att utsättas för.

Förra måndagen var jag på en föreläsning om hudvård och då sa en av föreläsarna att vi här i Sverige verkar tro att huden slutar uppe vid halsen eftersom det är bara ansiktet och halsen som vi tar hand om. Vi tänker att ingen ändå kommer att få se det men sen drar vi på oss svarta strumpbyxor som blir helt vita av våra torra ben. :)



#1 - Lilou

Dermalogica är super!

#2 - LADY DAHMER | confessions of a neurotic attentionwhore

nej nej nej nej nej nej nej! Du MÅSTE göra min 1. ricinskrubb för ansiktet och 2. min socker och olivolljeskrubb för kroppen.



du MÅSTE!

#3 - Martina

det är så mycket man måste...borde... och VILL...