bambi

Drömrulltårta

Min favoritrulltårta, även kallad Drömrulltårta och när man väl har smakat den så förstår man varför den kallas så! Jag kan inte sluta äta den... så otroligt god med choklad och smörkräm!



1½ dl socker
3 ägg
3/4 dl potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver

1. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ihop potatismjöl, kakao och bakpulver (sikta gärna mjölet och kakaon för att slippa klumpar). Blanda ner i smeten.
2. Ta en långpanna och lägg bakplåtspapper i den. Häll i smeten. Ställ in i ugnen i 200 grader i 4-5 minuter.
3. Låt svalna och lägg över på sockrat bakplåtspapper.

Fyllning
75 g rumsvarmt smör
1 äggula
1 ½ dl florsocker
1-1½ vaniljessens

1. Blanda och bred ut fyllningen på kakan och rulla ihop!


Om du gillar detta recept så kanske du även gillar:
Cookiebrownies       Kladdkaka m nougat




P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!

#1 - Lilou

Såg riktigt gott ut!

#2 - Linda Andersson

Finns ett liknande recept i "vår kokbok" men då gör man ännu mer smörkräm. Gjorde faktiskt rulltårta här om dagen, och chokladsugen som jag är så gör jag även chokladsmörkräm, det är om möjligt ännu godare.

#3 - ˙·٠•●♥ Suzza ♥●•٠·˙

Åhh, gud så gott, finnd det nåt godare!?



www.suzza.se

#4 - Daniel

Bland det godaste som finns, nami!

#5 - sandra

ser smaskigt ut:) vilken fin blogg du har, och jättefin header:)

#6 - Nattiiz

Ser gott ut :)

#7 - Maja

Åh så gott det ser ut:)

#8 - Elise

Detta måste jag prova på att baka=)



tips på butik FrökenM bra butik på nätet ww.frokenm.se



trevlig dag



#9 - Josefine, Blåeld

Mm så gott! Mitt bekymmer med rulltårta är att de spricker då jag rullar ihop dem. : )



Vaf gäller inlägget om substitut för ordet duktig har jag hört att man istället ska säga tex. vad härligt det känns att du äter med bestick, vilka spännande teckningar du målar etc. Men visst är det svårt att ta bort ordet duktig...



Kram på er!

#10 - Tess

Hmm...receptet såg ju faktiskt förvånansvärt enkelt ut!

Ska nog göra ett försök ikväll.. :)

#11 - Annica

jag har frosting i istället mums :)

#12 - Cissi

Mums!

Är det okej om jag lånar din bild och har med i receptet som jag sparar? Det är bara till mig själv :)



kram!

#13 - jessma

Jag hade detta recept en gång och älskade den! Men någon gång under tonåren försvann det och det har grämt mig sen dess.



Tack, tack, tack!