bambi

Dumma unge! Varför måste du sova så där???



//får en hjärtattack varje gång jag kommer in i sovrummet och ligger så där

#1 - Sofi

Haha.. Minna brukar somna med näsan rakt ner i madrassen :D Men vi har ju som sagt andningslarm så jag oroar mig inte, hon får luft ändå!

#2 - Anonym

För att det är naturligt och tryggare att sova på mage :)

Köp angelcare om du tycker att det känns obehagligt!

#3 - Madde

Säger samma sak varför måste Filip sova så, vänder och vänder på honom men vad hjälper det?

#4 - Viola

Min son har sovit så sedan han lärde sig vända sig själv som spädis, man var konstant orolig i början fast jag tror det är svårt att vänja av ett barn med den sovstil de föredrar mest.

#5 - Emma

Sådär sover min son varje natt, och på dag-sovningen ockå.

Har läst att efter dom kan vända sig själv så är risken för psd minimal, tror risken är störst fram till 6 mån.

#6 - Martina

Vår bvc-tant sa när jag hade fått dottern och hon började vända sig på mage i 3 månaders åldern att "nu ör det hon själv som bestämmer hur hon tycker om att sova"...

Det skulle vara så störande för hennes sömn att hålla på att vända henne hela tiden (och min) så jag skulle slappna av lite tyckte hon haha

Så nu när sonen älskar att sova på mage så gör jag just det, slappnar av :-)

#7 - Frida

Det finns inga finare eller vackrare och se på än ett barn som sover :)

#8 - Branka

Alla mina barn har jag haft sovandes på magen från dag ett. Provat lägga de på sidan och rygg men då har de aldrig sovit gott. Inte mer än 2 timmar i sträck . Så jag lägger de på mage alltid.