bambi

Ett gammalt recept



Jag hittade detta gamla recept på min älsklingsrulltårta. Som ni ser så är receptet välanvänt och så kommer det från "Min Häst" nr. 16  1990!! Då var jag bara 10 år gammal.... 20 år sen... ja, så länge har jag tyckt om att baka.

Men tillbaka till rulltårtan! Jag tycker inte om sylt, inte ens på pannkakor, då föredrar jag utan sylt. Så ni kommer inte hitta några tradtionella rullårta-recept här i bloggen! Men denna är en underbar chokladrulltårta med smörkräm! My favorite! Jag bjuder på den senare  :)

P.S. Detta recept innehåller inget vetemjöl heller, så det passar bra för personer som är glutenallergiker.
#1 - Christine

Chokladrulltårta med smörkräm, är det inte det som kallas drömtårta eller är detta något annat? Ska bli smarrigt att få prova recpetet!

#2 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Shit du har blivit värsta bakardrottningen :-D

#3 - Emma

Åh vad bra! Min dotter som e två är glutenintolerant så de e kul med såna recept.