bambi

Jag tycker att det är lite oroväckande...

...när jag köper kycklingfilé och det står att köttinnehållet ligger på 80%.



Jag kommer ihåg när man för några år sen blev upprörd över att köttinnehållet låg på 90%-nånting... men nu är det lite väl lågt??

#1 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Jag håller med! mysko...

#2 - Camilla

Tror att det är vatten de injicerar köttet med, hoppas jag i alla fall.



Vågar själv inte köpa Euroshopper kyckling. Meddela gärna om det smakade som vanligt : )

#3 - Marie

Vi har slutet köpa frysta kycklingfiléer. Bara en massa konstiga salter och vatten i dem. Visst det är lite dyrare med färska, men livet har också ett pris...

Köper dessutom aldrig något från Euroshopper, vi har hittat en gristand i en förpackning...

#4 - Mimmi

Det som jag tycker är oroväckande är att folk äns köper kött/kyckling/fisk överhuvudtaget...



brrr.. ryser



#5 - Josefine

Jag köper heller aldrig något från euroshopper. Det känns alltid ofräscht och innehåller onödiga tillsatser.

#6 - Isa

Det är exakt därför det är värt att lägga lite extra pengar på köttvarorna. Inte värt jaga extrapriser när det går ut över kvaliteten på det viset. Yäck!

#7 - uLrica

euroshopper kommer inte innanför dom här dörrarana , hur lite pengar man än har. Never!

#8 - uLrica

euroshopper kommer inte innanför dom här dörrarana , hur lite pengar man än har. Never!

#9 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Nä, skulle aldrig heller köpa "vatteninjicerad" kyckling. 100% kött ska det vara. Lägger hellre lite mer pengar på bra råvaror faktiskt....

#10 - Agnieszka 2barnsmorsan

Förmodligen är det vatten som en annan kommenterade. Vi köper alltid Kronfågeln´s kyckling, smakar bäst!

#11 - Sofia

Jag köpte Eurshoppers kyckling igår. Den smakar helt ok, men de stora frysta filéerna krympte vid tillagningen... Så jag håller mig till de lite dyrare produkterna i fortsättningen.