bambi

Kladdiga cookies
Supergoda, chokladiga cookies! Finns det något bättre? Perfekt med ett stort glas mjölk till!



Ca 24 st.

75 g smör
400 g mörk choklad
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
2 ägg
1 3/4 dl råsocker

1. Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och 200 g av chokladen i en kastrull på riktigt svag värme. Hacka resten av chokladen grovt och spara den till sist då den ska vändas ner i smeten.
2. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt.
3. Vispa äggen fluffigt tillsammans med råsockret. Vänd ner den smälta choklad- och smörblandningen och vispa ner mjölblandningen. Vänd ner den grovt hackade chokladen.
4. Klicka ut smeten med jämna mellanrum på bkaplåtsklädda plåtar. Grädda en plåt i taget i mitten av ugnen i ca 7 minuter.

Om ni gillar dessa så gillar ni kanske mina Double Peanutbutter Cookies också!

P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!

#1 - ❤●•٠·˙ Suzza ❤●•٠·˙

Gaaaaaahhh! Nu är det kört, du får inte frestas på detta vis:) Finns det nåt godare än kladdkaka, dessutom ett riktigt recept (min kladdkaka är utan smält choklad=fejk) Min tillfälliga ögoninflamation kanske botas om jag slänger ihop en kladdis!? Ha en fin dag, hej hopp!



www.suzza.se

#2 - Lilou

Såg riktigt gott ut!

#3 - Pernilla

Såg farligt lockande ut.



#4 - Jessica - bymom.se - illustrationer som är överförbara till textil

Såg alldeles, farligt gott ut!



Du som är insatt i genusdebatten. Jag har en 3,5 åring som inte alls vill klä sig unisex längre utan vill se ut som alla andra flickorna på förskolan, dvs. som en rosa prinsessa.



Har skrivit lite tankar på min blogg om det idag, om hur man ska tänka och göra när barnet vill se ut som alla andra. Ska man fortsätta att klä varierat eller ska man låta henne "vara med i gänget" och se ut som alla andra. Tyck gärna till!

#5 - theokleia

Håller på att baka nu :) Tack för inspirationen!

#6 - Nymphea

Åh herre, jag blev riktigt sugen, och då sitter jag ändå här med daimkladdkaka.

#7 - Petra

dom såg jätte god ut! Måste prova att göra dom en dag! :)

#8 - maria

åh, mums!

#9 - Linda

Vi har verkligen exakt samma smak gällande kakor! Tycker alltid att dina recept är helt klockrena! (Kommer sakna dem när ni är i Thailand!)

#10 - jo

Ja hitta detta inlägg via bloglovin's mest gillade inlägg. Jag bakade kakorna precis! Men jag tyckte att 400 g choklad lät helt sjukt mkt så jag gjorde halva smeten. Det blev 6 kakor och dom var inne i ca 10 min.. men dom blev helt platta och kladdiga och inte alls tjocka kakor med god chokladsmet inuti.. (va gjorde ja för fel? ja e inte särskilt bra på o baka så ja vill gärna ha tips så ja kan bli bättre)

#11 - Disa

Ojojoj! Det där såg riktigt smarrigt ut!

Bakar du ofta? med tanke på att du lägger upp många recept och låter du dina barn vara med när du bakar?

Blev många frpgor här haha, tänkte även fråga om du har något tips på något jag kan bjuda min mamma och min svärmor på när de kommer på besök på fredag? :)

#12 - Malla

Dom ser verkligen galet goda ut!!! Måste försöka låta bli att baka INNAN helgen för då tar de garanterat slut innan dess! ;-)

#13 - Ellen

Herre min gud i himmelen vad goda dom såg ut! Shit alltså:D Kan du skicka några till mig kanske?:) haha

#14 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

jo Låter som att du gjorde för stora om du bara gjorde 6 st? Därför blev dom nog för kladdiga...

#15 - amalia

det där såg sjukt gott ut!

#16 - Jen

Oj va gott det såg ut! Ska baka på en gång! :D

#17 - Katarina

mums! Ser riktigt gott ut! Får göras till min sons 1års kalas! :)

#18 - Gabriella

åh vad gott :)

älskar din design förresten!

#19 - Marielle.

Tänkte bara fråga om det är okej att jag lånar bilden till receptet? (:

#20 - Mochride - mitt hjärtas röst

Så gott det ser ut! Måste prova :)

#21 - Hannah

Guuuuud vad gott de ser ut, sånna ska jag och min pojkvön baka i helgen, lätt!

#22 - charoline

gillas

#23 - mia

hej!

riktigt smarrigt ser det ut. jag har precis börjat baka och hänger därför inte riktigt med när det slängs med baktermer... vad innebär det att VÄNDA NER chokladen?

:)

kram!

#24 - S O F I A - F I I I A S S . B L O G G . S E !

Tänker baka det här i morgon! Ser så gott ut att man måste smaka. :)

#25 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

mia Det betyder att man inte ska vispa ner det utan bara röra ner det försiktigt tills allt är blandat.

#26 - Hanna

#27 - Hanna

Hej:)

Får jag lägga in det här receptet på Matklubben.se?

Jag länkar till din blogg;)

Svara gärna fort:)

#28 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Ja, ni får låna receptet och bilden så länge ni länkar!

#29 - Emma

Ser väldigt gott ut :}

#30 - Caroline - Gravid med plupp!

Ååh va gott! Detta recept ska jag verkligen prova nåt tag, mums!

#31 - Maria

Ååh det där såg super riktigt smarrigt ut, fy va jag blev sugen..

#32 - Linda

Ååååh vad dom ser goda ut. Det måste jag testa och baka :D

#33 - Amanda Krona

Underbart gooda :D