bambi

Vit choklad muffins med hallonglasyr
Sjuuuuukt gott! Trodde inte att detta skulle bli SÅ gott men det blev underbart gott! Syrliga hallon bryter av mot den söta vita chokladen. Mums!




ca 12 st.

100 g smör
200 g vit choklad
2 ägg
1 dl strösocker
1½ dl vetemjöl
1 krm salt

Glasyr
3-4 dl florsocker
150 g philadelphiaost
1½ dl hallon (gärna färska)

1. Sätt på ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull. Dra kastrullen från värmen och bryt chokladen i mindre bitar. Rör tills chokladen smält.
2. Vispa upp äggen lätt tillsammans med sockret.
3. Rör ner chokladblandningen i äggsmeten och därefter mjölet blandat med salt. Rör till en jämn smet och fördela smeten i muffinsformar.
4. Grädda i mitten av ugnen i ca 12 minuter. Låt svalna.
5. Rör florsocker och philadelphiaost krämigt.
6. Vänd försiktigt ner hallonen och bred på glasyren på muffinsen. Garnera med färska hallon.


P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!

#1 - Lotta

Mmmm.. älskar att läsa dina recept!

nästa gång jag får bakningsryck, så är det hit jag klickar mig!

#2 - Apan satt i granen

Mmmmmm... Jag fattar vad du menar. Ses om en timma!

#3 - Lilou

Såg galet gott ut!

#4 - Martina

Detta ska provas...kanske redan idag...

#5 - Mrs_A

Det är inte säkert för mig att klicka in här nu när jag kommit igång med min träning och minskat på sötsakerna...aahh vill bara sätta mig ned och baka för att sedan frossa i allt gott :)

#6 - Linda

Har precis gjort dem inför morgondagens mammagruppsträff här hemma. Jättelätta att slänga ihop. Luktar HIMMELSKT! Själv kommer jag tyvärr inte kunna smaka för jag går på vlcd. Men de luktar som sagt förföriskt gott! Tack för tipset.

#7 - Therese, Henry och lillebror Charlie

Har lånat bild och recept av dig till min blogg, självklart länkar jag hit också! Hoppas det är ok!? :)

kram