bambi

Buried


Vad passar bättre än en skräckfilm att se på bio under halloween helgen? Först tänkte vi se Saw 3D igår, men istället blev det filmen Buried.

Filmen handlar om en amerikansk lastbilschafför i Irak som blir kidnappad och vaknar upp i en kista. Under hela filmen så ligger han i kistan. Det är hela filmen. Kanske låter tråkigt men det händer en hel del saker ändå och man känner av den klaustrofobiska känslan.

Huvudpersonen har en tändare och en mobiltelefon och har inte gott om tid på sig att bli räddad. Filmen väcker lite tankar, vad skulle man säga till sina nära och kära om man visste att man skulle dö?

En helt okej film, med ett litet oväntat slut. Jag ger filmen en 3:a av 5 möjliga.
#1 - Anonym

Den skulle jag också vilja se :)

#2 - Martina

Den vill jag också se...så tråkigt bara att ingen av mina vänner uppskattar den typen av filmer som jag gillar :-(

Och det är inte kul att gå och se dem själv...