bambi

Dansfeber och Plan Sverige


Igår på Underbara barn mässan så träffade jag på Ann Söderlund. Hon hade lovat mig en signerad kopia av sin bok men hade inte hunnit skicka en så jag fick en igår på mässan. Så nu har jag en ny rolig bok att läsa! Har ni läst någon av hennes böcker? Vad tyckte ni?

Idag damp det ner biljetter till Dansfeber finalen på lördag! Dansfeber är inte bara en rolig danstävling med kändisar utan dom samarbetar även med Plan Sverige (som bland annat anordnar Faddergalan varje år). Plan är en av världens största och äldsta internationella barnrättsorganisationer som arbetar för att barns rättigheter erkänns, respekteras och efterlevs. Varje år investerar Plan i utvecklingsprogram som ökar tillgången till god hälsa och utbildning, skapar en trygg närmiljö och kämpar mot alla former av diskriminering, våld och övergrepp.

Så se till att rösta på er favorit på lördag och stöd Plan Sverige! (Och så kanske ni ser mig bland publiken!)
#1 - Apan satt i granen

Hej vännen!



Jag älskar Ann Söderlunds "Från A till Bebis". Den är fantastisk.

#2 - Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmammam

Jag fick också biljetter igår så vi kanske stöter på varandra där? ;)