bambi

En attack mot bloggvärlden??
Jag fick ett intressant mail imorse, någon som ville erbjuda mig 25000 kr + 5000 kr i presentkort för att annonsera på min blogg:



Det låter kanske intressant tänker jag... men jag vill ju kolla upp vad det är för sida först. Så jag försöker gå in på "FashionCity", men då dyker detta upp:



Och så kommer en varning upp om att sidan försöker installera något. Jag kände igen denna sida eftersom Englas blogg blev hackad under veckan och sidan man då kom till såg precis likadan ut!

Så det verkar vara någon/några som är trötta på bloggvärlden och vill sabba för oss. Jag vet inte vad det där viruset som försöker installeras gör... det kanske gör att man inte kan blogga längre eller nåt. Haha..

Det fanns ett telefonnummer i mailet... man kanske skulle prova att ringa det. Men det är säkert fejk! Någon mer som har fått detta mail?


Men jag ville varna alla! Så nu vet ni!
#1 - Lady Dahmer - confessions of a neurotic attentionwhore

maila engla och fråga om hon varit i kontakt med dem!

#2 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Skumt! Att folk bara orkar

#3 - Helena

Presenterar man sig bara som "Jocke" när man är marknadsföringschef på ett (seriöst??) företag?

Jag undrar det jag....

#4 - Alexandra

Ja det är ju exakt samma sida... Hmm, du har säkert rätt. SJukt... Men ha en fin fredag i alla fall :)

#5 - Anna

Men gud, har dom inget annat att göra än förstöra för folk?! Tur att du upptäckte bluffen!

#6 - jenny

Usch nej ring inte! Det är säkert ett sådant som dra svinmycket pengar, en ren bluff med andra ord!

Usch, hoppas du klarar dig från skitet det försökte installera.

#8 - Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag blev lurad av länken på englas blogg. Men som tur var har jag bra virusprogram så jag tog hand om det på en gång. Så himla tråkigt att folk försöker luras så.