bambi

Gurgel gurgel
Igår så köpte jag en flaska SB12 eftersom apoteket hade 20% rabatt på det. Sambon mobbade mig och skrattade åt mig för att jag hade gått på reklamen. Han snacka nåt om att dom kan ju inte lova säker andedräkt i 12 timmar och dom inte har vetenskapliga tester till grund för påståendet... och blablabla...

Men så gurglade jag lite igår kväll. Imorse tänkte jag att det har ju bara gått... 9 (?) timmar sen jag gurglade så då borde jag väl inte ens ha sån där äcklig morgonandedräkt som man alltid har? (Jag har för mig att min kemilärare sa nåt om att det var för att salivet var stilla i munnen som det blev så äcklig andedräkt.)

Så jag frågade sambon om min andedräkt imorse och visst minsann så hade jag ingen dålig andedräkt!! Han lät förvånad och en stund senare så hörde jag gurgel gurgel från badrummet...

Har ni testat SB12??
#1 - tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Haha, han blev impad med andra ord? ;)



Jag har testat! Men tycker eftersmaken känns skum, känns som att man har druckit sockervatten efteråt, en söt smak i munnen.



Vet dock inte om det fungerar? Har inte andats på någon och frågat efteråt, haha.

#2 - SOFÄ

SB12 är skitbra. Det kostar (!) men jag brukar tänka att det är en bra investering för måste jag till tandläkaren så kostar det ju definitivt mer än så (den innehåller flour som förebygger karies). Men framförallt är den ju till för andedräkten och jag märker STOR skillnad. Jag brukar skölja både kväll och morgon och jag har sedan jag började aldrig haft problem med morgonandedräkt. IT'S A WINNER! :-)

#3 - Carina

Ja, jag har testat SB12. Eftersmaken var konstig... ifall jag minns rätt så kändes det konstigt på tungan också.



Jag körde på i alla fall tills jag läste i bland annat Aftonbladet om att det varnas för att använda munskölj.

#4 - Linda Andersson

Hi hi, vilken kul bild!!

Men nä, jag har inte testat SB12 faktikst, men har varit bra sugen på det... och nu när man hör från en riktig människa att det funkar, så måste jag ju nästan testa det...

#5 - Marie-Louise

Hahaha klockrent :) Ja jag har testat SB12 och den fungerar bra, dock blir jag förfärligt muntorr utav den så jag kan inte använda den längre, tyvärr.

#6 - Ellen - ellastankar.blogg.se

Ja jag har testat, och den funkar riktigt bra. Synd bara att den är sa dyr...och att man inte kan köpa den här i Tyskland :(

#7 - Sofia

Har aldrig testa, men nu kanske man skulle ta och köpa sig en flaska.



Kul bild du lagt upp!

#8 - Caroline

Har inte testat SB12 utan kör med Flux. Har nämligen hört att allt förutom just Flux har en tendens att göra mer skada än nytta, dvs att det fräter på tänderna. Vore ju dock förträffligt att slippa morgonandedräkten.