bambi

Kanelbullens dag
Firar ni denna nationella högtidsdag? Den har blivit större och större dom senaste åren. Jag minns den så väl eftersom den inträffar exakt en månad efter Zacks födelsedag och för två år sen så var Zack bara 1 månad idag och det var ju lite extra speciellt. Men då var det faktiskt inte lika mycket prat om Kanelbullens dag som det är idag, man ser ju det i var och varannan blogg.

När jag påminde sambon om Kanelbullens dag så kom han med samma "argument" till varför man inte ska fira den som många gör vad det gäller Alla Hjärtans Dag, att det är en påhittad högtid för att folk ska konsumera. Medans jag tar varje tillfälle jag får att mumsa i mig en kanelbulle och att jag idag kan göra det utan dom obligatoriska skuldkänslorna gör att i allafall jag vill fira Kanelbullens dag! En dag om året kan jag väl få gotta i mig en bulle utan skuldkänslor? ;)



Idag firar vi dagen med godaste bullarna från mitt favoritcafé Baresso, det får bli efterrätt efter middagen ikväll. Annars så har Pressbyrån helt klart dom mest prisvärda bullarna, tycker jag!
#1 - Bebislängtan

Mmm, pressbyråns är faktiskt förvånansvärt bra, jag gillar dock deras vaniljbullar bättre. Själv så tänkte jag baka helt egenhändigt. Något ska man ju fylla ut tiden med när man inte har några barn att ta hand om :p

#2 - Malin

Aha, är det därför jag såg en reklam från "kanelbullebyrån" igår? Det komiska är att jag totalt missade budskapet :D Fast jag åkte rulltrappa och såg bara nederdelen av affischen svischa förbi i ögonvrån.

#3 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag tänker som din sambo.

Jag tänker också att snälla skippa det dåliga samvetet de andra 364 dagarna också. Njut av livets goda med GOTT samvete. Tycker jag man ska.

#4 - elise

Kanelbullensdag skapades för att få människor att baka mer hemma- inte för att konsumera- så det så!

#5 - camilla

Vilken tur att jag bakade just kanelbullar för en vecka sedan utan att tänka på den här dagen, bara att plocka fram ur frysen hehe. Men först ska vi njuta av den förhoppningsvis goda hela aprikos kycklingen som du tipsade om för ett tag sedan som står i ugnen nu:} Ha en bra kväll!

#6 - Catti

Den är ju i år också ett perfekt sätt att fira internationella barndagen, upplyste sonens dagis mig om.

#7 - Anna Svensson Crona

Det blev en kanelsnäcka för mig också igår. trots min bantning. Men att äta kanelsnäcka en gång om året blir man nog inte tjock av... gott var det!