bambi

Här händer det saker...
Vi hörde en massa sirener...



En massa polisbilar och brandbilar... man blir ju lite nyfiken. Det är nästan så att man vill göra som alla gamla tanter och gubbar och ställa sig där och se vad det är som händer... men eftersom jag tillhör kategorin bloggberoende så bloggar jag om händelsen istället.
#1 - Sandra

OJ, måste bara fråga! Är det där typ Wolmar Yxkullsgatan (eller ligger det iallafall en busstation som heter så där)?

Åker buss på den gatan varje dag nämligen! :)

#2 - Anonym

Åh, vilken fin Odd Molly-klänning till höger... Synd bara att de är så dyra :(

#3 - Natosh

Det är minsann ett tecken på en äkta bloggare!

#4 - Pethra

SV: Det lovar jag att göra, hoppas ni får en mysig kväll!

#5 - SOFÄ

Hej Bambi! Detta har inget att göra med inlägget. (Även om jag måste erkänna att det är spännande med syrener, polisbilar och brandbilar. :) Kan du berätta mer om er förra katt som var sjuk? Hur lång tog det innan ni insåg att hon/han var väldigt dålig? Doris har blod i avföringen, alltså - det syns bak i svansen på henne när hon varit på lådan. Men hennes allmäntillstånd är som vanligt. Hon har energi och är full fart. Märktes det tidigt på er katts allmäntillstånd att allt inte stod rätt till? Doris har fått antibiotika, sen är hon kastrerad så hon har inga äggstockar/livmoder som kan ha cystor eller liknande. Men det kan ju vara något med tarmen! Tack för hälsningen!

#6 - Carolina

Jag kan ju informera om att orsaken var det brann i pizzerian på hörnet. Det var både brandbilar och polisbilar på plats, det vällde ut rök och tydligen brann det ganska rejält. Men ingen blev skadad eller så som tur var!

#7 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Carolina Åh, tack för infon! Jag har suttit här och letat på Aftonbladet och DN efter info om vad som hade hänt... men dom har inte skrivit något! Men jag misstänkte en brand med alla brandbilar.



Tur att ingen blev skadad!

#8 - SOFÄ

Hej! Tack för din berättelse. Doris kräks inte och hennes allmäntillstånd är som sagt bra. Jag har kollat runt lite på internet och sett att det är vanligt med katter som är överkänsliga och det kan resultera i sår i tarmen. Dock äter båda katterna Royal Canin's Sensible vilket ska vara ett bra foder för känsliga magar. Jag är glad att du skrev din berättelse för det ger mig lite mer kött på benen och jag har något att jämföra med. Jag hoppas inte det händer Doris heller för det låter väldigt smärtsamt för katten. Stackars djur som måste genomlida något sådant. Ni gjorde ju rätt i att låta Ronja somna in, även hur jobbigt det måste ha varit att ta det beslutet så är det ju snällare att låta dem slippa all smärta och stress det måste innebära för dem att vara sjuka. :( De hamnar nog i katthimlen tror jag! :-) Där får de sova massor och jaga lite och ha det bra.

Stor kram, sov gott!