bambi

Gamla recept



Det är så roligt att titta i gamla kokböcker och receptsamlingar. Jag hittade denna hemma hos svärföräldrarna och det är så roligt bara att titta på bilderna! Bakverken såg verkligen helt annorlunda ut (ja, kolla bara på den på framsidan, några såna ser man inte nuförtiden!) och saker som "O'boy glasyr" ansågs vara något väldigt exklusivt!

Men man kan få så mycket inspiration från gamla recept och det går oftast bra att "förnya" dom lite. Jag sitter och funderar och spånar på vad som ska bakas till Leahs ett-års kalas på måndag. Tänkte bara lite kakor men också kanske några cupcakes. Sen så måste man kanske ha något som är lite barnvänligare.... Ja, får se vad vi ska hitta på för något!
#1 - Anonym

Exakt den boken finns hemma hos min mamma med och jag älskade att titta på alla fina bakverk i den när jag bodde hemma :)

#2 - Anne

Den boken väcker många gamla minnen :D Måste ta en titt i den nästa gång jag är hemma hos min mor.