bambi

Vilket är ert favorit påskgodis?
Snart är påsken här och ägg ska fyllas med godis. Detta är första året som Zack får ett påskägg. Men vi hade inte tänkt fylla det bara med godis, utan med någon liten leksak, ett litet russinpaket och kanske ett par strumpor eller nåt. Blir lite för mycket godis och snask under påsken annars. Men vi hade tänkt gömma det i lägenheten så får han leta efter det sen.

Jag är glad för att under påsken så finns en utav mina favorit godisar att köpa, nämligen marsipanäggen från Anthon Berg. Love them! Har ni några favorit påskgodisar?

#1 - Martina

Tyvärr så tycker jag inte om något av det "specialgodis" som dyker upp så här vid påsk.

Det var det värsta jag visste när hela ägget var fyllt av just påskgodis...men mina vänner var glada för jag bjöd ju alla på mitt godis haha

#2 - Pethra

Jag är inte så förtjust i godis men mina favoriter är de dragerade äggen (färgglada men även de med choklad) med seg skumfyllning i, inte de som är mjuka och hiskligt söta.

#3 - Rebecka

Mitt favoritgodis är helt klart de där marsipanäggen! Himmelska är dom. Min mamma åkte till Martin Olsson och köpte en hel låda, det var nog nästan två kilo :P

#4 - Sofia

Anthon Bergs mandelägg är grymt goda tycker jag dom är mindre än dessa och i stället för mandelmassa är det en hel mandel i varje ägg.

MUMS

#5 - Mia

Dragerade ägg med choklad och seg skumfyllning i tycker jag om. Choklad överlag gillar jag. Vem gör inte det? :) Men sedan är jag en sån där som gillar surt och salt. Ge mig sura colanappar, kanderade häxvrål, hot shots och jag är överlycklig :)

#6 - Jennie

Är också löjligt förtjust i de där marsipanäggen! Av någon konstig anledning är de gröna "bäst"... Vet inte om det är något tillfälligt graviditets-tics jag lider av :-).

#7 - Christine

Älskar marsipan och madeläggen med chokladöverdrag... och sedan är jag en sån som njuter av marsipankycklingar... Hoppas på att få ett litet ägg fyllt med sådana av påskharen. :)

#8 - Anonym

dem där fast med mandel i!

#9 - matilde

anton berghs MANDELÄGG....................åh slukade 2 påsar igår .-)

#10 - Lili

för mig själv tycker jag inte att fyller påskägg med godis eller choklad,det är tråkig,och inte bra för barns tänder,jag gillar dett några specill saker,till example,som du sagt,leksak!ja,det är mycket bra,och färgglad strumpor med påskmotiv,eller påskägg med själv målat eller pynt.eller namnnappen,namnsmycken!eller varför tävlar inte på till example bambino på fb att vinna påskkort eller påskägg med bambinos produkter!det tycker jag är värdful och mysig!

#11 - Sara

Alva får påskägg med lite kläder och en leksak, hon är 11 månader bara så jag tycker att det är lite för tidigt med godis. Hon har inte fått testa russin, men det kanske hon kan få något på påskafton så det inte sticker allt för mycket i svärmors ögon att hon inte får äta godis eller annat snask, haha!



Jag själv älskar också sådana ägg, eller allt annat godis också för den delen men i år blir det inte en godisbit för mig =)



#12 - Sigrid

Cloettas Dragéägg är sjukt gott! Äter det nu, har man tagit ett så går det inte att sluta.. tur att påsarna inte är så stora :D

Och att de inte finns året om.. :)

#13 - Sussi

Hejsan



Här har jag börjat göra lite annorlunda påskägg. De får en påse med motiv av påsken och i påsen är det lite godis, & lite då menar jag knappt fem st godisar, sen även en liten sak som smycke el leksak beroende på vilken ålder de är i samt en liten prydnad sak.

Och detta år får de även en dvd film, Harry Potter nyaste filmen som de hade velat hyra, fast jag köpte den så att de få den som en gåva tillsammans.

För det blir så mycket sött i påsk, som påskmust, olika sorters fika. Så jag tycker det räcker.



ha en mysig helg

Krammiz

Sussi

#14 - N

Samma märke, men de med mandel i samt cloettas dragéägg.. Mums! :)

#15 - Norea

Jag gillar också Anton Berg, men deras stora chokladägg i liknande påse. Lindts Lindor påsar med blandade kulor i mjölkchoklad, mjölkchoklad och hasselnötschoklad är också himmelskt goda. Cote d'or Elefanter måste jag också ha!

Sedan är jag så barnslig att jag måste köpa ett Kinderägg var till mig och sambon, bara för det är kul till mig och sedan bygga ihop den lilla saken inuti...de är ju inte ens speciellt goda...men det är en tradition. Men choklad är helt klart min passion i påsk!

#16 - Annica

jajamen marsipanäggen från anton bergh! och choklad, gärna lite kvalitets praliner ex. från Åre chokladfabrik om jag får välja. Mums.

#17 - mathilda

åh, jag älskar också dom här! förutom att dom är goda så påminner dom om tryggheten hos mormor, mammas kusin sålde nämligen anton berg godis och honom träffade man hos mormor, när han kom brukade vi barn få följa med ut till bilen, han öppnade bagaget och sa att vi fick välja vad vi ville (bagaget var typ fullt) de flesta andra valde pingvinlakrits men jag höll mig till äggen :)