bambi

Vinnare!
Det var oerhört många som ville vinna den fina glassmaskinen från OBH Nordica och det var nästan omöjligt tat bara välja en endaste vinnare. Men det fick bli Anna, för jag tyckte verkligen att citronglass med marängbitar i lätt så där svalkande gott:

Anna - Mamma till Emilia med albinism om Vinn en glassmaskin från OBH Nordica!:
Jag smakade en gång en glass med citronsmak, sedan har jag inte hittat den igen =(

Så nu hade det varit perfekt till sommaren att göra den själv!
Jag skulle lägga i maränger och sedan citronsmak och lite gul färg så att den blev sådär ljusgul.
Mums!
Citronglass med marängbitar i =)



Det var fler än jag som tyckte att Lisa skrev en väldigt bra kommentar. Så hon förtjänar en goodiebag!

Lisa om Saker gjorda att hålla en hel generation:
Så rätt!

Mina föräldrars kyl gick just sönder. Den var 40 år gammal. 40 år! Så klart den drog mer el, men är det verkligen mer miljövänligt att byta ut äldre elartiklar innan de går sönder? Produktionen av en ny, som bara håller kanske 5-10 år, måste ju kosta på miljön, och plånboken, mer än den ökade elanvändningen av att använda något äldre tills det går sönder?

Jag håller också med Jenny i Dalby, toppen att 2:a-hand är populärt igen! Mindre resursslöseri och pengaslöseri. Och om jag tar väl hand om de grejer jag köper i 2:a hand kommer jag dessutom att kunna sälja det mesta igen, för ungefär samma summa som jag köpt det.

Att kolla efter kvalitet tycker jag blir en vanesak, och även om man inte alltid lyckas, så blir man bättre och bättre på det.
Och om jag köper något nytt som går sönder direkt/ inte håller som man kan förvänta sig, så går jag alltid tillbaka med det! Jag har nästan alltid blivit bra bemött.
Om vi accepterar att köpa skit, och inte klagar, så kommer butikerna att fortsätta sälja skit. Det är vi som konsumenter som kan påverka.
Visst, köper man en billig akryltröja får man acceptera att den noppar sig, men den ska inte tappa knappar efter en någon vecka, hur billig den än är. Sömmar ska inte gå sönder efter enstaka användning osv.


Imorgon startar en ny rolig tävling och jag lottar hela tiden ut goodiebags då och då!
#1 - Malin

Undrar om Anna menar SIAs Lemoncurd, kanske? Den har marängbitar i och allt. Kanske inte något Anna behöver veta nu när hon vunnit en glassmaskin, men alla andra som blev sugna kanske har glädje av det? ;-)



Grattis Anna!



http://www.siaglass.se/vara-glassar/sia-hushallsglass/varldens-glass/glace-meringue-lemoncurd

#2 - Sanna

Läste ditt inlägg om spindlar och tänkte på dig när jag skrev ett inlägg idag....

Blö för dessa kryp !



#3 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

Malin: Tack så mkt men det är faktiskt inte den.



Tack så hemskt mkt att just jag vann!

Ska lägga ut i min blogg sedan när jag har gjort citronglassen =)

#4 - Lisa

Woohoo! En goodiebag! Tack så mycket, vad kul att du gillade min kommentar!

#5 - Anna Österlund

Grattis tull vinsten..

jag får hoppas på mer tur i nästa tävling, om de är nåt ja vill vinna :)