bambi

Frågestund
~ You can tell whether a man is clever by his answers. You can tell whether a man is wise by his questions. ~
Naguib Mahfouz


Det var några av er som önskade en frågestund och det var ju faktiskt ett tag sen jag hade en. Så här kommer det en frågestund! Fråga på...
#1 - Linn

Hej hopp!



Nyfiken på mer om det här husköparprojektet - det är ju så spännande med boende! Vilka områden funderar ni på?

#2 - AMEERA

Jag tror jag frågat men vet inte om jag fick svar, vad är det du jobbar med?



Tipsa om din blogg i min nya kategori Bloggtips!

#3 - Julia

Kul med frågestund! :)



Jag funderade lite häromdagen på om ni har kvar Hera?

Hoppas inget hänt med henne, vet ju hur mycket du gillar henne...



Ha en bra dag, tack för din blogg!

Kramar

#4 - Johanna

Vad menar du med "mot gummi, glas & metall betyder ett mirakel inget alls"? Har funderat på detta i ca 1 år nu =))

#5 - Anna F

Jag vill först och främst tacka för en grymt rolig blogg.



Sen så undrar jag lite hur det har gått med Zacks potträning? Sover han med blöja? Min Hjalmar har också slutat med blöja i sommar så jag är lite nyfiken.

#6 - Lisen

Hur länge har du bloggat? Tror du att du alltid kommer att blogga?

#7 - Anonym

Hur mycket tjänar du på bloggen?

#8 - Annabo

Kul med frågestund! Jag undrar om du någonsin hade kunnat tänka dig att flytta tillbaka till USA med din familj?

#9 - Sofie

Ja, frågestund!

Är så nyfiken eftersom jag har en son i samma ålder som Leah :)

har ni några nattningsrutiner el hur gör ni vid läggdags?

Ger du fortfarande Leah burkmat ibland el äter hon allt annat?

Hur är det att skola in på förskola, något särskilt man ska tänka på?

Tack för din underbara blogg!

#10 - Dana

Hej!

Har en tävling på bloggen när du kan vinna fjäder extensions!



http://danamisaghi.blogg.se/2011/august/vinn-fjader-extensions.html#comment

#11 - Tanja

Kul med frågestund! Då får jag la passa på då:=)

Jag har två frågor att ställa...



1. Jag har ¨fått för mig att Zack går på ett dagis som är ett kooperativ, stämmer det? Vår son ska alldeles precis börja på ett sådant (Valdorf) och jag känner mig lite tveksam till om det kommer att funka i vårt liv, fast just nu är det den enda förskolan som han kommit in på. Hur är det upplagt och kommer Leah att gå på samma eller väljer ni en annan slags förskola där? Känns det värt det jobb ni som föräldrar får lägga ner?



Hur kommer det sig att ni valde just det alternativet? Tänker mig att du som pedagog (även om du jobbar med äldre barn) har funderat en del kring detta? Det finns ju så många inriktningar bara i den här lilla stan som vi bor i, det är naturförskola, sådana som jobbar med reggio emilia, etcetera... Värsta djungeln ju och jag som förälder känner att jag vill ju mitt barns bästa såklart, men hur vet man vad som är "bäst"? Nu blev det kanske lite svamligt men jag hoppas att du förstår hur jag tänker:)



fråga nr 2: Jag är en av dem som gillar när du skriver om Odd M. Har du andra i din närhet som också använder OM? Tycker du att märket har förändrats mycket sedan du började blogga om det? Vilka plagg tycker du varit mest "prisvärda" så att säga? Jag tycker t.ex. att Varsity dress har varit mkt användbar och i komb. med priset så anser jag att den är mest prisvärd...

#12 - Emma

Hur visste du att din man var den rätte? Hur många förhållanden har du haft tidigare ? :)

#13 - milla

Jag undrar hur mycket pengar du lägger ner i månaden på kläder till dig själv? Köper du alla odd molly eller blir du sponsrad också?

#14 - Nena

Eftersom jag själv är gymnasielärare är jag lite nyfiken på vilka program du jobbar på och om din skola har någon särskild inriktning.