bambi

Hur mycket får plats där uppe?

Jag blir lite smått tokig på alla login som man ska hålla reda på på nya jobbet! Det är olika användarnamn och olika slags lösenord som krävs till nätverket, att kunna fylla i närvaro, mailen, IBs hemsida, osv osv... Sen är det en pinkod till att larma av, ett annat när man ska in i ett rum och ett annat till hissen.... 

Sen ska man lära sig alla elevers namn också... känns snart som om mitt huvud spricker.

#1 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Det är ju alltid jättemycket så fort man är ny på en arbetsplats, men kan tänka mig att det blir extra rörigt när man är lärare och förväntas kunna alla elevnamn också, särskilt om man undervisar i många klasser...Jag hade nog varit helt hopplös, har blivit väldigt dålig på att komma ihåg namn numera.

#2 - amfora

Hej Bambi!

Tittar in o vill passa på att önska dig en fantastisk dag!

Njut av Livet o tänk på allt som gör dig glad. :)

#3 - Nena

Ja visst är det gräsligt. Undra på att man får overload i hjärnan. på jobbet har vi pinkod till dörrarna, olika lösenord till nätverket, mejlen fakturaprogrammet, elevregistret, lärplattformen, kopieringsapparaten....och vissa av dem ska ju bytas ut med jämna mellanrumt. till det kommer sen IB:s lösenord till ibnet och ibis. Ja, jag håller på att bli knäpp på riktigt, haha....

Kram

#4 - Annette

Ja, alla de där koderna och användarnamnen man ska lära sig för att kunna genomföra arbetet... Jag har en liten bok där jag skriver upp alla användarnman och koder, hade aldrig klarat mig utan den! : )