Bra för er att ni fick rätt. Synd bara att det ska krävas så mycket, alla har ju inte en jurist i familjen så det är nog många som blir lurade av företag som försöker smita undan i sådana här situationer.
Skönt att de fick känna på sin egen medicin. För de som inte har en jurist i närheten så är det nog mörkt, man törs inte gå på även om man vet att man har rätt. Förhoppningsvis kanske de är lite mer försiktiga och ger kunden rätt någon mer gång.
Sådant där måste man liksom lära sig med åren. När jag var yngre vågade jag aldrig klaga. Numer hävdar jag min rätt mycket mer. Och gör man det på rätt sätt, när man inte är arg, med ett i övrigt trevligt mail osv så brukar det gå bra :) Fast fortfarande är jag nog lite för snäll. Så fort de ursäktat sig köper jag det, och nöjer mig med den lilla kompensation jag möjligen blir erbjuden. Oftast är det ursäkten/förklaringen jag är ute efter, och att de ska få en chans att förbättra sig.
Synd att denna datorfirma inte fattade det på en gång. Så hade ni sluppit krångel och de sluppit betala dyrt.
Må gott!
Ja det var rätt!
Haha, de förlikade för att slippa dålig publicitet, men fick det ändå med bloggen. Kör hårt :)
Hahaha så coolt gjort av din man!
Jag hade aldrig gjort en stämningsansökan pga kostnader och okunskap. Men det är riktigt häftigt att han visste vad han skulle göra och att han stod på sig!
Otur för datorföretaget att kunden var jurist! ;-)