bambi

Mumsiga Nutellacupcakes!

Vem älskar inte Nutella? Vem älskar inte dessa cupcakes? Dom är verkligen oemotståndliga (tror inte att jag behöver säga mer)!



1 3/4 dl mjöl
½ dl kakao
1 ½ dl socker
1 ½ tsk bakpulver
En nypa salt
40 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl mjölk
1 ägg
120 g Nutella
Hasselnötter att dekorera med

Nutellafrosting
250 g florsocker (ett halvt paket)
80 g smör, rumstempererat
1/4 dl mjölk
80 g Nutella

1. Värm ugnen till 175 grader. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt, smör och mjölk i en bunke och vispa ihop på låg hastighet.
2. Tillsätt ägget och vispa ordentligt till en fluffig smet.
3. Skeda upp smeten i 12 pappersformar och grädda i ugn i ca 20 minuter.
4. När cupcaksen har svalnat så gör du ett litet hål i mitten av dom och fyller med Nutella.


5. Frostingen. Vispa ihop florsocker, smör och mjölk till en slät smet. Fortsätt att vispa frostingen tills den är lätt och fluffig, minst 5 minuter. Ju längre du vispar desto fluffigare och lättare blir den.
6. Rör ner Nutella med en sked så att den fördelas jämnt. Spritsa på frostingen och dekorera med hasselnötter eller t.ex. strössel.




P.S. Gilla gärna inlägget på
Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!! Och börja gärna prenumerera på min blogg om du inte redan gör det  :)

#1 - Mirka

Gud så goda de ser ut! Älskar nutella så dessa ska jag nog prova! Har gjort nån variant innan och det blev misslyckat så ett nytt försök nu då:)

#2 - victoria (bloggfamiljen/matplatsen)

Men åååååh vad gott det såg ut!!!!! De måste jag prova. tack för tips!



kram

#3 - Erika

Å herrejesus, saliven frodas!!! En fråga: Va gör du me alla muffins/allt du bakar? Äter du/ni upp allt själva? Du bakar ju endel ;) Jag bakar oxå mycke, men slänger ofta allt i frysen. Men du bakar ju mycke me frosting på å ja antar att d inte går att frysa...

#4 - Bernermorsan

Din blogg kommer jag garanterat tillbaka till men hinner inte läsa nu ska baka äppelkaka.

#5 - maria

Tackar, det känns skönt att ha något en månad till att göra :)



Vilken fin blogg du har :)

#6 - AMEERA

Nutella säger allt ;)

#7 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Erika Oftast så tar maken med sig det till jobbet... nu får jag börja ta med det till jobbet istället. Men någon gång har jag tagit med till förskolan till pedagogerna också. Så jag äter verkligen inte upp allt själv!! :)

#8 - Micaela

Nutella is the shit :)

#9 - Linda-matstugan.blogg.se

...eller så kan du ta med dem hem till mig om du inte kommer på vad du ska göra med dem! Himmel så goda de ser ut

#10 - tindra

skicka över några tack :)

#11 - Amanda - matblogg

gud så söt blogg :D och mumsiga muffins ^^

sv. eller hur. halloumi är så himla gott ^^

#12 - Martina

Men alltså allvarligt så får du (på Mammabloggkryssningen) ta med dig en kylbox full av alla dina godsaker du brukar baka och så kan jag råka stänga in mig med den kylboxen i min hytt ett par timmar. Pretty, pretty pleeease?!

:-)

#13 - Jie

Åhhhhh jag tror jag dööööör!!

Nutella är ju mitt mellannamn ;) när får man komma på fika hihi...

detta måste jag ju bara prova!!