bambi

Nu är Zack redo för vintern!
Ja, det blev en jacka istället för en overall i år. Varför? Jo, för att han hade redan ett par fodrade överdragsbyxor från Molo från förra året som jag tror hoppas ska funka ett tag till (det är storlek 92 på dom och han brukar ligga mellan 92/98). Dom var i allafall väldigt väldigt bra den korta stund han använde dom under vintern (efter vi kom hem från Thailand).


Han tyckte inte att det var så roligt att klä på sig en massa vinterkläder nu, därav minen...


Så till överdragsbyxorna så blev det en vinterjacka i storlek 98 som heter Castor och har en vattenpelare på 8000 mm och en andningsförmåga på 8000 g. Den är fleecefodrad vilket gör den väldigt varm varnade kvinnan mig i butiken om.

 

Sen blev det förstås en Molo fleece också. Detta år blev det en grå Ushi i storlek 92 (Molo fleecarna brukar vara så stora i storlekarna). Den var så mjuk och gosig så jag blev kär i den direkt. Den kändes väldigt bra under jackan också (om det blir riktigt riktigt kallt). Så nu är Zack redo för vintern!



Jag fick en fråga angående Zacks förra overall:

Postat av: Angelica

Kommer ihåg att Zack var så himla fin i den regnbågsfärgade overallen =)
Funderar på vilken av Molos overaller jag ska välja till min 2,5 årige son, ser det för blarrigt eller för mycekt ut på en 2,5 åring med den regnbågsfärgade tycker du Bambi? Zack var bara 1,5 år förra vintern va? Vet inte om jag hellre ska välja en enfärgad, men förra året hade han en helt röd så det vill jag inte ha i år igen.

Kram



Svar: Zack fyllde 2 år den 4 september, så han var lite över 2 år när han hade den regnbågsfärgade overallen. Jag tycker inte alls att den är blarrig. Kvinnan som jobbade i butiken där jag handlade Zacks nya jacka berättade att hennes 5-åring hade själv valt den regnbågsfärgade overallen till sig själv!

Den är ju verkligen otroligt fin! Jag ser fram emot när Leah kommer att använda den.



P.S. Just dom regnbågsfärgade overallerna brukar ta slut rätt så fort. Jag köpte min redan i augusti förra året för att vara säker på att få en!

#1 - Erica

fiin blogg :)

#2 - Lindi Loo

Jag har använt Molo i ett par år nu och har tyckt att deras kvalitet är oöverträffad. Ingen av barnen har frusit en sekund trots de senaste 2 vargavintrarna. Jag har kört både overall och 2 delat. Sonen får alltid själv välja färg och det blir alltid den skrikigaste, barn älskar ju färger så den randiga är säkert en höjdare :)

Tyvärr har de alltid blivit så korta i ärmarna så jag vet inte hur vi gör i vinter, dessvärre är det väl bäst att ta ställning redan nu eftersom de tenderar att sälja slut. Må gott!

Loo

#3 - Mirka

Både jackan och fleecen var ju superfina! Men jag kan inte låta bli att bli sugen på randig overall till tjejerna:)

#4 - Terminalglasögon

Tidigt förberedelse. Har inte hunnit tänka i dom banorna ännu. Har fortfarande semester. Kanske borde man passa på nu när priserna är lägre.

#5 - ? En pojkmammas vardag

Den overallen gillar jag! Älskar färger på barn. Dom syns ju så mycket mer då!



Här hemma har vi inte bestämt oss om det blir overall eller jacka-byxa till Edvin i vinter (Tore får ärva Edvins gamla overall). Vintrarna här i norr är ju ganska stränga och BRA vinterkläder är viktigt ....

#6 - Angelica

Har bestämt mig nu för att det blir den regnbågsfärgade till viggo =) såg den i en butik här som inte haft molo innan o blev helt kär.

Är bara osäker på storlek men såg att du köpt 98 till zack i jackan, då kan nog omöjligt Viggo ha 98 i overallen. han är ca 86 cm lång nu så 92 bör nog räcka hela vintern eller vad tror du??

#7 - Angelica

Har bestämt mig nu för att det blir den regnbågsfärgade till viggo =) såg den i en butik här som inte haft molo innan o blev helt kär.

Är bara osäker på storlek men såg att du köpt 98 till zack i jackan, då kan nog omöjligt Viggo ha 98 i overallen. han är ca 86 cm lång nu så 92 bör nog räcka hela vintern eller vad tror du??

#8 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Angelica Jag skulle nog ha besätllt storlek 92. Låt honom prova den när ni får hem den så kan du byta på en gång om den verkar för liten.

#9 - Lotta

Hej,

mina barn har haft ett antal Molo-ytterplagg. Jag har ett barn som är varm av sig och en som fryser lätt... Min dotter som lätt blir varm tyckte att Molo blev för varmt när det bara var någon minusgrad, medan sonen som är frysen av sig kan ha ett ullunderställ på sig under overallen och tycker att det är skönt. Jag håller med om att ärmarna tenderar att vara lite korta. Jag skulle önskat att de hade haft någon form av mudd som både stoppar snö och förlänger ärmarna. Dragkedjorna har varit en sårbar punkt tidigare, men jag ser nu att de gjort kraftigare kedjor, så det är nog inget problem längre.

#10 - Lotta

Hej,

mina barn har haft ett antal Molo-ytterplagg. Jag har ett barn som är varm av sig och en som fryser lätt... Min dotter som lätt blir varm tyckte att Molo blev för varmt när det bara var någon minusgrad, medan sonen som är frysen av sig kan ha ett ullunderställ på sig under overallen och tycker att det är skönt. Jag håller med om att ärmarna tenderar att vara lite korta. Jag skulle önskat att de hade haft någon form av mudd som både stoppar snö och förlänger ärmarna. Dragkedjorna har varit en sårbar punkt tidigare, men jag ser nu att de gjort kraftigare kedjor, så det är nog inget problem längre.