bambi

Personliga dagiskuddar

På Zacks förskola så får barnen ta med sig egna kuddar hemifrån som dom sitter på på golvet när det är samling. Igår så var jag iväg och letade efter lite roligare kuddar som Zack  och Leah kunde ha till förskolan. Det var inte så lätt! Men så hittade jag ett par runda, rosarandiga kuddar som var ganska platta som jag tänkte skulle passa perfekt att sitta på!

Dom kommer från Sebra och kostade 199 kronor styck. Jag ville piffa till dom lite så jag tog och broderade barnens namn på deras kuddar. Då slipper dom slåss om kuddarna (Zack känner igen "hans" bokstav - Z, så han kommer nog känna igen sin kudde) och det blir ett roligt minne senare.



Bakstycket är i jeanstyg, vilket är slitstarkt (bra när dom ska användas en hel del).

 

Jag började med att göra en ritning över bokstäverna (rekommenderas verkligen, så att det blir snyggt och jämnt). Förutom att knyta trådändarna så duttade jag på lite superlim på ändarna så att dom inte ska gå upp när kuddarna används så mycket.

 

#1 - Petra

SNYGGT! Vad piffig du är!

#2 - Maja

Supersnyggt!

#3 - AMEERA

Jättefint, vilket bra tips!

#4 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Oj va piffigt att brodera. ÄLskar att du skrev Zack med rosa Leah med blå. ;-)

#5 - Josefine

Åh vilka snygga kuddar!

#6 - Sara - Mamma till Max snart 3 år

Verkligen fina =)