bambi

Recension: Marabou Orient



Jag är inte så förtjust i Marabou choklad som jag ibland kallar "fulchoklad" men ibland kan det vara gott med lite fulchoklad. Jag fick hem tre stycken Marabou Orient, som bara kommer att säljas under begränsad tid.

Marabou Orient är mjölkchoklad med dadlar och pistagenötter. Det smakar verkligen dadlar och dadlar har en ganska så söt smak så det blir väldigt sött efter ett tag. Så det räcker nog med bara ett par rutor så är man nöjd. Men jag gillade smaken, den är inte lik någon annan av deras chokladkakor!
#1 - Cilla

Jag håller med om att marabous mjölkchoklad är fulchoklad, men till skillnad från dig så får jag inte ner den alls. Tyvärr blir det dyrt när man är chokladsnobb :)

#2 - Ameera

Orka kalla det fulchoklad. Det är choklad. Känns alldeles för snobbigt.

#3 - T Nilsson

Hittade denna i kvarterets närlivs och provade ett par kakor.

Helt ok smak, dadelsmaken är dominerande och söt medan pistagemandlarna lyser med frånvaro.



Absolut inget fel på Marabous mjölkchoklad tycker jag, men smaken är väl som baken, chokladbrun.