bambi

Tydligen så ska man bära polokrage och jeans på sommaren om man inte vill att män ska stirra på en

#1 - Maria

Så urbota dumt. Jag gillar att klä mig urringat av olika skäl. Dels för att om det är varmt så är det skönast så och dels för att jag tycker att jag klär bättre i v-ringning än båtringning och polokrage tar jag inte i med tång ens, känns som att jag stryps :-( Men bara för att jag trivs bäst i urringat innebär det ju inte per automatik att män har rätt att bete sig om ouppfostrade....ja, i brist på bättre ord...apor! Visst, titta lite i förbifarten men bläng inte och dreggla helst inte. Vill du onanera till min urringning får du väl göra det när du kommer hem, jag kan inte hindra dig, men försök i alla fall att bete dig som en vuxen människa när du möter mig på stan.



Tack och lov har jag inte mött några som beter sig som svin på stan pga en urringning, men det kanske beror på att jag inte är så snygg som jag vill tro att jag är :-D

#2 - Annica H

Leo.. Vad kan man säga egentligen om den kommentaren? Män ska kunna låta bli att stirra, män har väl också en självrespekt och en inre förmåga att bestämma över sig själv och ja.. det som sker.



Kvinnor ska inte behöva skyla sig bara för att männen inte ska bli upphetsade. Då borde det likväl vara förbjudet för männen att ha små bad"kalsonger" på sig. Eller? Har jag fel?

#3 - Sister Moonshine

Nej, Leo, det är inte OK att agera utifrån sin reptilhjärna i detta sammanhang likväl som i alla andra. Man får klä sig hur man vill men ska ändå bemötas med respekt. Det gäller båda könen och är en självklarhet. Det är inte en mans rättighet att uttrycka sin lust närhelst han vill över kända eller okända kvinnor i hans närhet. Det är en enkel regel som du kan ta till dig.



/Åsa

#4 - idun

Om det skulle handla om Leos mamma, lillasyster, flickvän eller kompis så skulle nog Leo också bli upprörd.

Imbecill.

#5 - Lastbilfrun *Ung, studerande mamma*

På med polotröjan bara ;) Nä, usch man ska väl kunna klä sig hur man vill och av vilken anledning man vill men ändå få respekt!

#6 - Johanna

Gud vilken härlig blogg du har! =) Riktigt kul att läsa den :D

#7 - Jenny

Det där som Leo skriver är bland det läskigaste jag vet. Lägga skulden på kvinnorna och skylla på att mannens lustar kan man inte göra något åt. Gå inte runt och gör oss upphetsade. Så mycket bullshit som är grunden till så mycket förtryck och nedvärdering av kvinnor. I Kanada hade de nyligen gått ut och rekommenderat kvinnor att klä sig mindre sexigt för att få ner andelen sexbrott. I Afrika bränner man (mödrarna) sönder unga kvinnors bröst med heta stenar för att de ska upplevas mindre sexiga och undgå övergrepp. Vidrigt och vedervärdigt. Man ska för i helvete få klä sig hur man vill utan att riskera att bli våldtagen.

#8 - Maja

Om en kille skulle gå avklätt skulle då jag kolla... same thing egentligen.

#9 - Tess

Vad idiotiskt! Jag klär mig inte för att "visa" något på sommaren utan för att det är just varmt. Ska man ha heltäckande när man badar också då eller? Hur tänker denna person?