bambi

Vardagen ÄR vacker


Jag förstår inte all gnäll om höstdepp och att trista vardagen är tillbaka?!? Det är ju underbart att komma till förskolan och hämta ett glatt barn. Att sitta på pendeltåget och känna längtan efter det där leendet.

Idag så åt jag korvstroganoff och ris i skolmatsalen. Min första skolmåltid på nya jobbet och första skolmåltiden på nya skolan för många av eleverna idag. Då smakar faktiskt maten lite extra gott  :)

Och är det inte roligt med alla nya säsonger av tv-serier som dyker upp? Ikväll ska jag se på Hollywood fruarna och Breaking News. Men jag läste i tidningen idag att för varje timme TV som man ser så förkortar man livet med 22 minuter (och likställdes med rökning)... så jag kanske borde låta bli?


P.S. Håll utkik för senare så kommer det upp en tävling, en riktigt bra sån (jag väljer bara ut dom bästa tävlingarna åt er)!!
#1 - AMEERA

Jag älskar att rutinerna är tillbaka! Däremot gillar jag inte att sommaren snart är slut, hösten är här och därmed snart vintern :O Här i Norrland är den så sjukt lång och mörk :(

#2 - HSannaH

Själv gillar jag hösten för då är man närmre vintern som är min favoritårstid. Vi som gillar svamp och motion har många härliga skogar att gå i denna årstiden och det har även blivit lite saft gjord den här hösten/sensommaren.

Idag kom mina vinster som jag vann hos dig, tusen tack! De kommer i ett inlägg senare under kvällen :)

Kram!

#3 - fr�ken K

Va? Är det sant. Är det för att man sitter stilla eller? Om man läser en bok i samma soffa då? Händer samma sak?

#4 - sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Ja, det är ju helt klart en stor dag :) Håller med dig om att det faktiskt är skönt att komma in i vardagen igen. Jag har saknat RUTINER! Och så saknar jag att uppskatta ledigheten mer. Faktiskt. Det finns inget bättre än att komma hem en fredagseftermiddag efter en flitig vecka och veta att man är ledig en hel helg :) Och ja! alla tvprogam! wooho!

#5 - sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Ja, det är ju helt klart en stor dag :) Håller med dig om att det faktiskt är skönt att komma in i vardagen igen. Jag har saknat RUTINER! Och så saknar jag att uppskatta ledigheten mer. Faktiskt. Det finns inget bättre än att komma hem en fredagseftermiddag efter en flitig vecka och veta att man är ledig en hel helg :) Och ja! alla tvprogam! wooho!

#6 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

fröken K Ja, det gäller då också... det stod i artikeln "Obs! Gäller även andra stillasittande aktiviteter."

#7 - Emma

Hösten har jag inget emot den är bara mysig med the drickande och ha tillåtelse att mysa med en film på kvällen man måste inte vara ute !!!

#8 - Cissi

älskar själv när rutinerna och vardagen kommer tillbaka.. inte helt fel med tända ljus i soffan heller.. Och alla serier som börjar igen.. ;) Oavsett om det inte dirket förlänger livet! ;)

#9 - lady retard

jag instämmer! dagarna är så skönt svala & man blir trött på kvällarna för att det faktiskt blir mörkt. sen har jag väldigt svårt med rutiner, trots att jag tycker att det är ganska skönt när det väl fungerar.