bambi

Dagens julklapp till er är en kaffelåda!
Dagens julklappstips är en fin kaffelåda fylld med 2 kg kaffe från Gevalia, två koppar, chocklad, pinjenötter, kryddor m.m. Man kan enkelt göra en sån här själv och ge bort i julklapp, det uppskattas alltid (om man tycker om kaffe!).

Men ni har alltså chansen att få en sån här fin kaffelåda från Gevalia och allt ni behöver göra är att lämna en kommentar med tips om vad ni skulle stoppa i en "kaffelåda" om ni gav bort en i julklapp! Vinnaren utses på måndag!
#1 - caroline

självklart skulle det vara mörk choklad med oxå ;)

#2 - Fröken M

Åh vilken fantastisk tävling !!

just kaffe är min "livsdrog" :)



Om jaag skulle ge bort en "kaffelåda" skulle innehållet vara ett par olika sorterskaffe, en liten flaska bayleys mint, chocolate chip cookies, brunt råsocker, grädde, ett "brev" till mottagaren från mig och en riktigt bra BOK !!



nu håller jag tummar och tår för att "kaffe tomten" kommer tidigt i år :)

#3 - julia

Jag skulle stoppa ner lite hemma gjorde chokladkola så här till jul.

#4 - Lina Johansson

Är självklart med.



Hade lagt i mina supergod chokladtryfflar som jag gör till varje jul :)

#5 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Julkalendern är igång!

Till julklapp skulle jag lägga ner nybakade saffrans bullar, nybakade bullar och kaffe tycker till och med jag(som inte dricker kaffe) är en hit :)

#6 - Lotta Anderström

Den vill jag gärna vinna!



Jag hade lagt ned lite god lakrits i!!!

#7 - Maria

Åh det här skulle jag vilja vara med på och tävla om.



Jag skulle stoppa ner olika sorters kaffe med olika smaker. Den skulle det finnas både mörk och ljus choklad. Lite ljus och smått hade oxå fått vara med.

#8 - Anna Österlund mamma till Victor

Ohh vilken god julklapp :)

nu kan ja tyvärr inte dricka kaffe för min mage protesterar då, men jag skulle fylla den med gott kaffe, nån god choklad och mina egna bakade lussebullar, sen skulle jag ge lådan till min mamma, som fast hon jobbar och pluggar så när hon har en ledig tid tar hon hand om min sjuka son så jag slipper vara borta från praktiken ( som förhoppningsvis leder till att jag oxå får jobb en dag.) så hon är värd lite extra lyx

som ensamstående å arbetssökande ha man inte så mycke pengar över å kunna visa hur tacksam man är alla gånger över att man har sin mamma nära.

#9 - Maja

Nu till jul skulle jag nog ha stoppat ner lite julgodis, Rocky road, chokladknäck och chokladtryffel.

#10 - Liza Casparsson

Åhh, jag älskar att pyssla ihop "goodiebags" att ge bort i julklapp/present. En kaffelåda hade jag fyllt med en mysig duk i botten, ett paket fina servetter, "goda" muggar, några olika sorters kaffebönor, en kaffekvarn, kanske en mjölkskummare & en liter lattemjölk (problemet är att hålla den kall!), någon god "coffee syrup" och hembakta chocolate chip cookies!

#11 - Liza Casparsson

Åhh, jag älskar att pyssla ihop "goodiebags" att ge bort i julklapp/present. En kaffelåda hade jag fyllt med en mysig duk i botten, ett paket fina servetter, "goda" muggar, några olika sorters kaffebönor, en kaffekvarn, kanske en mjölkskummare & en liter lattemjölk (problemet är att hålla den kall!), någon god "coffee syrup" och hembakta chocolate chip cookies!

#12 - Anna B

skulle lägga i olika sorters kaffe, choklad, hembakta biscotti och så en flaska xante.

#13 - Lili Ying

skulle lägga med lite julgodis och choklad.

#14 - Sussi

Hejsan

Vilken häftig tävling, den vill jag gärna vara med i och hoppas att man har turen.



Jag skulle Lägga ner mitt favorit kaffe som jag bara köper till Julen & det är apelsinchoklad kaffe några stycken halvliters påsar som både är malet & hela bönor för att kunna mala själv, så himla gott och doftar så gott samt choklad passar perfekt till kaffe som godbit, och några goda bakverk som bullar, macarons, cupecakes. Det är min låda.



Ha en fin helg

krammiz

Sussi

#15 - storasyrran

Såklart choklad i mängder eftersom det är underbart gott till kaffe! Lite pepparkakor så här till julen också!

#16 - Maria Axelson

Hej,

vilken kanonlàda att vinna.

Jag hade lagt i goda kanelbullar, lyxig chocklad och lite ljus att tànda nàr man myser.

Maria

#17 - Beata

Jag hade lagt ner ett handskrivet recept på en kladdkaka och ett paket mintchoklad, och gärna två vintriga kaffekoppar utöver själva kaffet. Jag älskar kaffe och fikat är ett härligt avbrott i den annars så hektiska vardagen.

#18 - Karin

Åh en sån vill jag vinna!

Det är bara jag som dricker kaffe här hemma och det känns lite trist. Vann jag skulle det passa perfekt att ta med hem till min syster som fyller år på luciadagen, hon liksom jag tycker om att lyxa till det med extra gott kaffe ibland. Då skulle jag lägga i några nybakta saffransbullar och kanske lite pepparkakor som min son bakat :) Det skulle verkligen uppskattas!

#19 - Maria

Jag utan tvekan gett lådan till min morfar! Han dricker för- och eftermiddagskaffe varje dag. Nu ska han precis opererasina handleder och jag vill gärns ge honom något han tycker om i julklapp. Det är alltid lika svårt att komma på vad men det här vore perfekt!

Om jag skulle göra enegen låda skulle jag förutom olika sorters kaffe också lägga i mitt hemgjorda julgodis. Jag gör t ex mozartkulor varje år.

#20 - Maria H

Jag skulle välja två sorters kaffe, varav ett var smaksatt med kardemumma. Sen skulle jag lägga i några lyxiga chockladpraliner med olika smaker. Eftersom det är juletider skulle en hyacint få vara med också! En kaffelåda som luktar, smakar och ser god ut! :)

#21 - Emma S

Kanske inte så hållbart men jag skulle vilja stoppa ner två paket glass. En med riktigt god vaniljglqss och en av ben and jerrys goda glassar med mycket choklad i :-)

#22 - Linda

Jag skulle ha olika sorters kaffe. En flaska Baileys, godiskaffebönor (såna där i mörk choklad), en bok och fina kaffemuggar (såna där som är riktigt goda att dricka ur) och en filt man kan kura ihop sig under.

#23 - Karma

Ooooh, jag skulle göra en fairtrade ekolåda fylld med kaffe kärlek... Ekologiska Kaffebönor av riktigt bra kvalité, manuell kaffe kvarn, mjölkvisp, ekologisk soja mjölk för det håller sig utan kyla & skummar sååå bra. Vackra Färska kryddor, bla hela kardemumma kärnor, kanelstänger, nejlika, chilli, mynta, vaniljstänger... Till slut skulle jag lägga i Ekologisk Belgisk mörk choklad tryffel & några hembakade petit fours och packa ned allt i en fin flätad korg med en vacker vit virkad duk i botten och lite bomulls tussar här & där som snödekoration. Och allra sist skulle jag handmåla ett julkort med ett personligt rim och fästa vid korgen med ett vackert sidenband. Mmmmm, vilken present det skulle bli! <3

#24 - Hellolinda

Åh gud jag ääälskar kaffe haha. Kan vara det bästa som finns.

Därför skulle jag nog balla ur lite med min kaffelåda...



- Olika sorters kaffe ofc, bland annat chokladkaffe som brukar finnas i de där små mysiga kaffe/te-handlarna.

- Choklad. Gärna med smak av kaffe.

- Kakor! Inget kaffe utan en kaka till.

- Kaffekoppar från höganäs för att de är de allra bästa och snyggaste.

- En tidningsprenumeration. Gärna dagstidning om personen inte har någon. Bästa som finns är ju att tassa upp tidigt och haffa tidningen till en kopp kaffe.



Jag skulle nog kunna fortsätta i en evighet, men stannar mig själv där haha.

Hoppas på vinst iaf!

#25 - Anna

Jag skulle ge en sådan låda till min mamma, för att visa hur mycket jag uppskattar henne samt hur mycket mina barn älskar att få vara med henne. Hon är en fantastisk barnvakt/mormor och mamma, mina barn älskar att vara hos henne och vill gärna sova över där. Hon hjälper mig med hämtning och lämning på förskolan när jag måste jobba sent eller börja tidigt. Hon pysslar och lär barnen baka kakor och har all världens tålamod. Jag beundrar henne verkligen och inser vilken tur jag haft som vuxit upp med en mamma som henne. Jag skulle stoppa ner en spa-upplevelse i lådan för att hon skulle få åka i väg och tänka lite på sig själv för en gångs skull.

#26 - Agnieszka-2barnsmorsan

Jag skulle stoppa ner både choklad, te, kaffe, några hembakade kakor och så kanske lite godis, så det finns någonting för alla i familjen!



kram

#27 - Maria olsson

Jag är med! God likör, mörk hallontryffel och skumbad! Maria

#28 - Lotta Sundin

Förutom kaffet förstås så skulle jag lägga ner choklad, gärna mörk med någon syrlig fyllning, samt en riktigt bra pocketbok =)



Ha en fin kväll!

#29 - Viktoria

Saffrans skorpor skulle jag nog stoppa med :)

#30 - Ejkej

Jag skulle vilja ge en kaffelåda till sonens gudmor som dessutom är en av mina bästa vänner. De dricker så mycket kaffe att de nyss bränt ut sin andra kaffebryggare på ett år. Hos den fina familjen står dörren alltid öppen för familj och vänner så därför skulle jag vilja bjuda dom på något fint tillbaka. Dom har dessutom haft en extra tuff höst och behöver lite extraglädje.



Då skulle jag fylla min låda med olika sorters kaffe, gärna ekologiskt och fair trade. Dessutom mörk choklad, också fair trade, två fina koppar och laktosfri mjölk, som plus skulle jag lägga ner en prenumeration på en härlig tidning och en fin pläd. För vad är mysigare än att krypa ner i soffan under en pläd, läsa en tidning och dricka en god kopp kaffe.

#31 - Åsa

Jag skulle stoppa i goda praliner från Åre Choklad och ett gott te från brunkullan eftersom alla inte dricker kaffe :-)

#32 - mathilda

i en kaffelåda skulle jag förutom kaffet lägga ner nån lite finare choklad och så en låda after eight som, enligt mig är oslagbart till kaffe :)



en annan variant skulle vara att köpa en fin glasburk och göra en "kakmix" i, skriva anvisningar på en lapp som man fäster på burken och sedan lägga denna tillsammans med kaffet :)



vad jag lägger i beror ju lite på vem som får den!

#33 - Carolina

I en kaffelåda skulle jag stoppa ner kaffe (såklart), CHOKLAD, en film och massa fina blockljus, allt för att man skall kunna njuta till max!

#34 - Magdalena

Hej!

Härligt tävling.

I min kaffelåda skulle lägga såklart kaffe, både till esspresso o snabbkaffe. Goda chokladpraliner Rocher Ferrero, Rafaello, marsipan från Anton Berg, något gott chokladdryck, gärna med kanel smak,tee Chillnorway, likör Baileys, muggar Filippa K, jultidning, personligt kort o MASSOR AV KÄRLEK!!!



En sådan låda skulle gärna ge till min MAMMA som bor i annat land :( o vi ska inte träffas i jul o hade inte tackat nej att hitta en under julgran...till mig o min familj.



Kram, Magdalena

#35 - Hanna

#36 - Hanna Fornhem

Jag vill gärna vara med och tävla :)



jag skulle stoppa ner små påsar med fina etiketter. I påsarna skulle det finnas saker med starka smaker, som passar ihop med en god kopp kaffe. Tex en påse med lakrits doppad i choklad, en påse med "småbollar" (sådana där vita sega karameller), gojibär doppade i choklad, chilitryffel osv. jag tror på kvalitet före kvantitet, hellre flera små genomtänkta påsar, en för var dag-dagens bästa kaffetillfälle, än massor av en sorts choklad med mer socker än kakao.



Hoppas få vinna, då jag har en pappa som inte vill ha någon julklapp alls, men som älskar att bli bjuden på gott kaffe!

#37 - Veronica - mamma till Theo och Tim

Åh jag vill vinna =)

Skulle stoppa med olika mörk choklad ;)

#38 - Nelin - stolt hårunderarming!

I min kaffelåda skulle det definitivt finnas amarettokaffe, någon god choklad, parmesanskorpor och en häftig likör att avrunda med.

#39 - Carola L

Saffransbiscotti och en påse Leilas Rocky Road som jag gjort själv skulle nog på plats! Kaffe (hela bönor) ett ljus eller två och ett par snygga muggar!

#40 - Emelie Eriksson

Jag är med och tävlar :)



I min kaffelåda skulle jag stoppat ned några olika sorters kaffe, några chokladtryfflar, två par fina kaffekoppar, två doftljus med doften kaffe, något sorts te, årets glögg (alltså den med smak av kaffe) och såklart ett brev till mottagaren.

#41 - Emeli- Mamma till Nathalie

Jag vill gärna vinna den här.

Om jag skulle ge bort en kaffelåda så skulle jag lägga i kaffe, en påse hembakta bullar, lite goda nötter, och någon god choklad.

#42 - Sandra

Jag är med! Jag skulle lägga i kaffe, kaffedoftljus, kardemummaskorpor, nötter och lite lyxiga kaffetryfflar.

#43 - Erika

Hade gett den till mina kaffe-tokiga föräldrar. Det går åt jättemycket kaffe här hemma, så hade proppat i olika sorters kaffe som de fick prova mellan, som en liten kaffe-smakning (istället för vin-provning). Det hade nog blivit mer än uppskattat och i där hade också legat lite pepparkakor som är supergott att doppa i kaffet nu till julen dessutom! perfekt säger jag bara, perfekt! =)

#44 - Hanna

åh vilken rolig tävling! jag är gärna med och tävlar! jag skulle ge bort min kaffelåda till min mamma som älskar kaffe i julklapp, perfekt eftersom jag inte hunnit köpa någon till henne än! kram :)

#45 - JoHaNNa - JULKALENDER PÅ BLOGGEN 27 nov - 24 dec

jag skulle stoppa ner kaffe, kakor, godis och något roligt presentkort, men även någon likör som passar bra till kaffe :) sen 2 st fina filippa k muggar att dricka kaffet ur. och några kaffefilter så att mottagaren inte står där utan några och inte kan koka sitt kaffe ;)

#46 - Anette

Jag skulle komplettera kaffet med lite kardemumma och kanel, vaniljsirap och kaffegrädde - saker som jag själv gillar i kaffet (och sedan skulle jag hoppas att mottagaren av julklappen bjuder mig på fika någon dag ;-))

#47 - lindah

jag vill gärna vinna. om jag gjorde en själv skulle jag stoppa i en liten termos, mörkchoklad, blandad torkad frukt och en påse hembakta lussekatter!

#48 - Jessica

Kaffekoppar, skedar och fina servetter!

#49 - camilia

Massa olika kaffebönor, små gott som man kan äta till ex: choklad.

#50 - Stella Skoog

Jag skulle lägga ner lite olika sorters kaffe, 2 söta små koppar. "Coffee sirup" med olika smak, mörka chokladpraliner. Och kanske en påse löste för dem som inte bara vill ha kaffe. :)

#51 - yaiza

kaffe, fina gamla koppar med fat, choklad på en kanelstång, bröstsocker, mördegskakor :)

#52 - Claudia Hogan

Jag skulle stoppa ner ett hemmagjort kort och ge till min mamma som älskar kaffe. På kortet skulle det stå hur mycket jag älskar henne och hur mycket hon betyder för mig , även om jag inte alltid visar det.. Hon är verkligen värd det, kan inte vara lätt att vara ensam stående mamma med tre tonårs barn men hon klarar det ! Jag älskar henne något otroligt och jag kan inte komma på någon annan present som passar henne så bra !



God Jul allesammans önskar :

Claudia Hogan

#53 - Madeleine

Jag är gärna med och tävlar! Jag skulle nog slänga med lite mörk choklad och té också, tycker att kaffe, choklad och té hör lite ihop. :-)

#54 - evamar

Jag skulle packa med två sorters kaffe, hembakade småkakor, en fin kopp och en härlig bok!

#55 - Sofia

Jag skulle förutom kaffe stoppa ner en flaska Cointreau och en flaska Whiskey och grädde. Då kan man göra en "kaffe Karlsson". Supergod kaffedrink som smakar romerska bågar och värmer gott en kväll. Kram Sofia

#56 - Anonym



Jag testar en 3:e gång att skriva till dej, verkar inte funka, men jag vill så gärna vinna detta åt min blivande man ;) Så jag försöker en sista gång. Skulle så gärna vilja vinna detta åt honom i julklapp, skulle vara perfekt! ;)



Han skulle älska det, om jag gjorde iordning något själv skulle jag nog ha i allt det man får här ;)



samt chokladpraliner i och ett gulligt kort från mig ;)

#57 - Ingrid - Mamma till Zelda

Åhh, vilken perfekt julklapp till min underbara sambo!



Förutom de bra sakerna som redan finns i den här kaffelådan så skulle jag packa med en fin glasburk med hemmagjorda rocky road. Perfekt till en god kopp kaffe!



Kram , Ingrid

#58 - Mamma Mia

Lite hemlagat godis mozartkulor... samt en riktigt gammal kaffekopp med fat med blå blommor...ev en hyazint i färgen blå...det skulle vara fullbordat då...kramiz mamma mia