bambi

Happy Color!

Min bloggfrånvaro har berott på en massa massa jobb och sen ett trevligt litet event i en liten butik i Gamla Stan vid namnet Happy Color. Precis som namnet avslöjar så är det en färgglad butik. Men det är en butik som verkligen inspirerar att tillverka egna skatter.



Som dessa fina halsband gjorda av gamla skedar som dom har stansat in fina meddelanden på!




Eller varför inte virka ett fint litet halsband?




Det här bordet tyckte jag var så fint, där små virkade dukar var fast limmade (?) ovanpå det.




Eller sticka en egen färgglad mössa?


För förutom en massa inspiration så fanns det förstås en hel del garn! Garn i alla möjliga färger och material! Jag kom hem med en påse med garn - får se vad det blir...




Och så bjöds det på bubbel, glögg och pepparkakor  ;)


#1 - Lina

Ah, så lustigt. Går förbi var och varannan dag eftersom jag jobbar i en butik på samma gata. Butiken har varit så suspekt och alla på jobbet har frågat sig vad det är för något egentligen - ser ju ut som en blandning av galleri och butik på ett nyskapande konstigt vis. Men nu vet jag lite mer då, kul :)

#2 - Fnulan

Åååååå sånt halsband vill jag ha!!! Dyrt?



Pussen

#3 - Miosliv - mamma,pappa,barn,katt,hund - vardagen med en fotoblogg!

Hej Bambi!

Jag ska gora en samhällsuppsats och har valt ämnet Genus!

Har du tips några bra punkter jag borde tänka på? Och vilka sidor hittar jag bra fakta / rätt källor. Jag kanske skulle kunna göra en intervju med dig? om du vill? dock ska den vara klar innan söndag!

Kram Hanna