bambi

Otroligt att dom har överlevt...



Ibland så kan jag tänka tillbaka på hur rädd man var för att ha sönder barnen när dom var nyfödda. Man kände verkligen att det här klarar inte jag - dom var ju så sköra! 

När jag väntade Leah så pratade jag med min barnmorska om det och hon sa "bebisar klarar  mycket mer än vad man tror!". Vi kom in på det eftersom jag var lite orolig över att Zack skulle skada den lilla nyfödda bebisen... men det gjorde han ju inte!

Samma sak med dom första gångerna som barnen ramlade och slog sig. Usch, va jobbigt det var! Men den gången som någon av barnen skadade sig som värst var nog när vi var i Italien i september i år. Vi satt på vår altan och Zack satt på en sån där vit plaststol och så gungade han på den och vips så trillade han bakåt i stengolvet. Usch, det känns jobbigt bara jag tänker på det. Det var så många tankar som for runt i huvudet - att han skulle bli hjärnskadad, bryta nacken, osv. Man hinner tänka mycket på den där millisekunden. Men han överlevde det också och båda barnen mår bra! Barn är rätt så tåliga ändå... (tänk bara på hur många gånger man själv har ramlat och skadat sig!)

#1 - TUMADRE - ensamstående mamma till två

Håller med dig. Man blir lika skärrad varje gång, men själv há jag fått uppleva att behöva gös första-hjälpen många gånger nu, så beredskaper och den där "sansade" känslan finns tack och lov!



Förra året var min son en riktig olycksfågel: bröt nyckelbenet, fick en spricka i foten och bröt ett finger samt ett Jack i pannan. Allt inom loppet av ett halvår. Usch... Men nu har olyckorna lugnat ner sig hos oss. Dottern å andra sidan har knappt fått blåmärken eller skrapsår i hela sitt liv!

#2 - storasyrran

Ja, visst tänker man på sånt där ibland. Tror det kommer automatiskt. Först är man rädd att det ska hända något under graviditeten, sen förlossningen och sen när de kommit ut så vill man inget hellre än att skydda dem från allt. Man tvingas inse att det inte går. De kommer ramla, slå sig, vara sjuka m.m. Men det värker i hjärtat varje gång!

#3 - Martina

Jag tror man kommer känna sådär resten av sitt liv nu när man väl fått sina barn haha

Den där instinkten att alltid skydda sina barn kommer nog vara av ondo (för barnen) många gånger då man väljer att säga nej och inte låta dem göra saker för att man är rädd för att de ska bli skadade/rädda/sårade osv.....