bambi

Tankar från dag 4
Jag hade inte tänkt blogga så mycket om Slanka. Jag vill inte att det här ska bli en bantningsblogg men nu så har jag fått så många frågor angående Slanka så jag tänkte svara på dom och dela med mig lite av mina tankar och resultat so far.

Slanka säljs bara hos konsulenter, många Cambridgekonsulenter har gått över till Slanka då det tillverkas här i Sverige och innehåller inte aspartam, gluten eller sojamjöl. Det sägs också att Slanka inte klumpar lika mycket som Cambridge, men det håller jag inte alls med om. En förpackning med 21 påsar (en hel veckas måltider) kostar 490 kr.

Dom finns i smakerna apelsin, cappucino, choklad, jordgubb, mintchoklad, vanilj, grönsak och kyckling. Jag kör enbart på choklad, men tidigare med Cambridge har jag även kört med vanilj, jordgubb och mintchoklad. Jag tycker att chokladen är överlägsen godast och skulle kunna dricka bara den under flera veckor. Den kan man dricka både varm och kall, om jag vill ha en lite mer mättande shake så brukar jag köra is i blendern och sen ha i pulver + ca 1-2 dl vatten.

Jag såg också Plus då dom tog upp pulverdieter. Dom snackade om att man försätter kroppen i svält och hamnade i ketos och det är ju lite grann det man vill uppnå. Man vill hamna i ketos (vilket man hamnar i när man utesluter kolhydrater så man kan även hamna i ketos om man kör LCHF) vilket innebär att kroppen tar energi direkt från fettreserverna och skyddar musklerna. Man känner att man har mer energi ochkänner sig piggare.

När man dricker Slanka så får man i sig 500 kalorier om dagen och efter 2-3 dagar hamnar man i ketos. Man går ner 1-5 kg i veckan. Efter tre dagar så visade vågen 71,6 för mig (startvikten 73,1 kg) men i början är det förstås mestadels vatten i kroppen man tappar.

Gårdagen var nog jobbigast och familjen åt pizza - men jag klarade mig! Jag vet att det här är bara en kort period, tre veckor, för att sen må bra och vara kvitt mitt sockerberoende!

Lite frusen blir man så idag blev det min gosiga Jumble Knit Coat!
#1 - ♥ Camilla ♥

Passar på att önskar dig ett gott slut på detta året och ett spännande 2012.



♥ Må så gott & va rädd om dig! ♥



Kram Camilla

#2 - Martina

Det gäller att ha karaktär när man pysslar med pulver och så också.... det är där jag brister tror jag.

När det gäller mat så är det så faaaasligt svårt. För mig.



Hoppas du når ditt mål!

God fortsättning!!

#3 - Martina

Det gäller att ha karaktär när man pysslar med pulver och så också.... det är där jag brister tror jag.

När det gäller mat så är det så faaaasligt svårt. För mig.



Hoppas du når ditt mål!

God fortsättning!!

#4 - Anonym

Ville bara säga att du har fel om att de enbart tas energi från fett när kroppen hamnar i ketos. Det tasäven från andra energirika källor, som dina inre organ så var försiktig med träning etc!

#5 - Sanna

Har vunnit två tävlingar inne hos dig, men har inte fått någon bekräftelse på att du mottagit min adress och några vinster har inte kommit hem ännu, så jag undrar bara om du fått mina mail?



Vann paketet ifrån Lundmyr Of Sweden samt tredje priset i tävlingen med Johannabakar.se.



Kram Sanna

#6 - Sofia

Jag skulle verkligen behöva gå ner ett par "hekto" men jag har så svårt att lyckas.



Kram & gott Nytt År