bambi

Främlingar som fotar våra barn
Vi, eller i allafall våra barn, är turistattraktioner här i Thailand. Som jag tidigare har skrivit så har det hänt några gånger att kineser har kommit fram och poserat och tagit kort på våra barn (till och med filmat dom) och igår hände det igen:

#1 - J

Åh, jösses, kineser alltså! När jag bodde där en sommar var jag supertacksam över att inte vara så ljushyad och blond- min brittiska rumskompis hade det inte lätt (ingen enligt de västerländska normerna attraktiv person f.ö.).

#2 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Usch det hade jag inte alls gillat. Jag är så misstänksam så jag undrar genast vad de ska ha bilderna till (även om jag förstår att de flesta bara vill fota för att de är söta och ljusa)... Vad tycker barnen om det? Känner de sig bekväma med främlingar som kommer och tar på dem, lyfter dem och står nära?

#3 - Tess

Min syster och min mammas kusin råkade ut för det där när vi var i Kina 2008. Syrran för hennes blå dreads och min mammas kusin för att han är rödhårig..hehe...