bambi

Prutningens ädla konst


Fy tusan va man kan shoppa loss här i Thailand (och speciellt här i Ao Nang) - I'm in love!

Jag älskar att gå och titta på alla vackra saker. Och dom har verkligen allt! Man kan hitta allt från leksaker, statyer, kläder, smycken, plånböcker till lampor och bestick.

Jag har alltid hatat att hålla på och pruta och tjafsa om priset (så har det känts i allafall). Men nu så älskar jag det! Både jag och försäljaren går därifrån nöjda och glada och känner att vi båda har gjort en bra affär (sen är det inte alltid så, men det känns i allafall så!). Jag börjar alltid med att halvera ursprungspriset och jag brukar inte vara nöjd förrän jag har sänkt priset till minst 75% av ursprungspris. Det brukar nästan alltid gå bra... men ibland går jag därifrån tomhänt. Men då brukar man kunna hitta samma sak 10-15 meter längre bort så det brukar inte vara någon fara.

Maken säger att 75% är nog ändå för högt pris och att det borde gå att pruta mer... men jag brukar känna mig nöjd med 75%

Idag så prutade jag till mig detta:
#1 - Alfva

Skönt att höra att det går att börja gilla att pruta, jag har alltid hatat det och undviker nästan resmål med prutande... :D

#2 - Lina

ÅHHHHHHHHHH, de där börsarna var ju helt underbara... Vill ha =) Du kan inte köpa en till mig?? hihi /Lina

#3 - Jenny Sjöberg

Attans att sådan supershopping ska finnas så långt bort... :(

#4 - Sofie

Blir lite förvånad att du shoppa fake faktiskt....Med tanke på hur mycket OM-plagg o liknande du har...

#5 - Linda

Snygga grejer... måste nog åka till Thailand... nångång :D

#6 - Lena

om nåt kostade runt 1000 baht drog jag till med 100 :D

Jag råprutade som en tok kan jag säga. 75% är för mycket.

#7 - John Hedqvist

Hej Rose-Marie.

Det ar litet long tid till jul, du kunde skaffa julklappar till dina vanner fron dina shopping turer dar.

Take your time. J H.