bambi

Shoppingturen som kunde ha slutat illa...


Senaste shoppingfyndet, en top/tunika för 350 baht (ca 85 kr)

Igår så hittade vi en klädbutik med inte några som helst kopior, det är lite ovanligt här... men där så shoppade jag lite. Bland annat denna tunika här ovanför, är helt kär i den just nu. Den har knytband som man kan knyta bak eller fram.

Men shoppingturen igår tog en läskig vändning då det helt plötsligt kom en thailändare springades och sa nåt om att Zack var långt där borta. Med hjärtat i halsgropen och Leah i bärselen så sprang jag och maken bortåt där mannen pekade. Zack hade då vandrat iväg en bit (kanske en 100 meter, men kändes superlångt för oss).

Maken hade suttit utanför affären med Zack när han sa att han ville gå in till mig i affären. Maken hade sett hur Zack gick in i affären, men Zack hade aldrig hittat mig i affären så han gick ut (utan att maken såg det) och gick vidare! Riktigt läskigt när man tänker på allt som skulle ha kunnat hända!
#1 - Susann

kikar in och önskar en god morron :)

usch va läskigt .

#2 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Usch ja, så obehagligt! Vilken tur att ni fick så fin hjälp av Thailändaren!

#3 - Anna

Ej okej att låta ett litet barn gå in i affären själv-detta kunde ha blvit en tragedi.

#4 - John Hedqvist

Det har hent ett par ggr. for oss , att vora dottrar forsvann fron oss do var smo , det var do det inte var so farligt som nu med all kidnapping o vidriga personer overallt. Tur att det gick lyckligt for er. J H .

#5 - Anonym

Jag undrar över den noggranna och ständigt återkommande redovisningen av vad allt kostar i Thailand? Varför är det så viktigt?

#6 - BAMBI - föräldraledig i Thailand

Anonym För att annars så får jag frågor om det (du kanske inte har sett alla frågor om vad allt kostar?) och sen tycker jag själv att det är intressant att jämföra priser

#7 - Heléne

Snygg tunika!!!