bambi

Vår älskade 29-månaders plutt!


Zack är 29 månader nu. Snart 2 ½ år. Nu under semestern så har han verkligen utvecklats och speciellt hans personlighet! Det kanske har med att göra att han kan prata så mycket nu. Så här är vår 29-månaders plutt:

* Han är mycket bestämd när det gäller "regler". När vi t.ex. har bestämt att det inte ska vara några leksaker när man äter mat så säger han åt oss att ta hans leksaker när vi sätter oss vi bordet. Även om vi nån gång säger att han inte behöver följa den regeln just nu så blir han mycket arg... nej, vi måste följa reglerna - alltid!

* Han tycker inte om när något blir blött (som inte ska vara det), smutsigt eller när man tappar något. Då skriker han och det låter som om världen håller på att gå under ;)

* Han älskar att ställa frågor. Det är frågor om allt. Han vill veta allt.

* Han kan själv. Han vill absolut inte ha hjälp i några trappor eller liknande. Kan själv.

* Han älskar att samla på stenar och snäckor. När vi alla stod och tittade på den stora spindeln (som jag berättade om i förra inlägget) så hörde jag hur Zack sa "Titta! En stor sten!" medans han plockade upp en sten som han prompt skulle ha med sig!
#1 - Petra

Ja, han e verkligen en liten personlighet, sötisen ;)

Men jag har funderat på en sak, varför är det så vanligt att säga åldern på barnet i månader istället för år? Är det för att man så gärna vill att den ska vara yngre än vad det är? För det låter onekligen yngre med 18 månader än 1,5 år.

#2 - John Hedqvist

Det skulle vara roligt att treffa eran Zack o svara po hans frogor, jag tycker det ar roligt med barn. Vor lilla grand doughter blir 4 i Mars o det ar roligt att skoja med henne, hon heter Caroline, har redan borjat med fotbolls praktis, det var mitt forslag jag ar sport tokig.

Din man kenner ju inte mej men helso honom. J H.

#3 - Beata

Gulligt men jag är lite allergisk mot att folk anger ålder i månader efter att barnet fyllt 1, men det är väl en smaksak.

#4 - Rövarmamman♥

De är ju för gulliga de små!

min prinsessan här hemma kör samma taktik.. :)