bambi

What's the thing about Starbucks?


Både jag och maken blev av med vår Starbuck's oskuld idag och vi var inte särskilt imponerade... vi fattar faktiskt inte grejen.


Maken säger att vår Tassimo hemma gör godare kaffe (och började längta hem efter den) och jag beställde en Green Tea Latte som jag tycker luktar skosula. Men om man bortser från skosule-doften (vilket jag tyckte var svårt) så var teet ganska gott. Men allra godast var ändå New York cheesecaken.
Men det var verkligen inte värt pengarna. Min Green Tea Latte kostade 120 baht, vilket man utan problem kan få en middag (för en person, alltså) för.... så om man får välja mellan en kopp te eller en middag så väljer man nog middagen...
#1 - Mamma Miaa - Gravid

Svenskar ör ju så tokiga i allt som är amerikanskt :)

#2 - Karin

Det är väl ingen som har sagt att Starbucks ska stå för outstanding kvaliét?

#3 - Johanna

Min mamma är i Thailand alldeles ensam just nu, i Ao Nang för tillfället. Så om du ser en kort blond kvinna med långt hår o silikontuttar i 45-års åldern (haha) så hälsa från mig!

#4 - prinsessanadia

Jag förstår inte heller grejen med starbucks. Det smakar precis som på flera andra kaffeställen här i gbg. Det är bara så jävla hypat för att kändisarna brukar dricka det. Själv tror jag att dessa människor inte tycker att de är ett dugg coolare än va vi tycker när vi går runt med en mugg från wayenscoffe. Men folk har ju en tendens att vilja härma kändisarna.