bambi

Ingen ömsesidig kärlek...

#1 - Natali

Ojdå, ser inte bra ut..myggbetten alltså. Hoppas det inte är allt för obehagligt. Ser ut som att ni har en jättefin semester.

#2 - Lisen

Känns som jag kommer med förmaningar och tips som en riktig hönsmamma;-)

I många år har jag jag använt Afterbite. Det finns på Apoteket och är helt otroligt. Det är ammonium? baserat, och svider lite, men har man det på betten slutar de klia nästan direkt. Jag tycker det är helt fantastiskt, och har det alltid i väskan på sommaren och på alla semestrar. Kanske kan era föräldrar ta med, eller kanske de har nåt liknande där.

#3 - Lena D

På med Sketelone bara. Det ska vara DEET <50% i ett bra myggmedel. Vi rollade MyggA ovanpå kläderna. Blev aldrig bitna.



Och mot sandloppor kör ni Coconut oil.

#4 - Anna S

Hej!

Jag fick också sådana hemska myggbett på Phi Phi :-( Dock inte på Phuket! Så jag tror att Phi Phi-myggorna är något hemskare släkte... Jag gick till en sjuksköterska på hotellet och fick antihistaminsalva ( samma verksamma ämne som i tex clarityn här hemma) att smörja med. Det kliade mindre då i alla fall. Hoppas att myggorna på Lanta är snällare och att märkena är borta till bröllopet!



Kram

Anna S