bambi

Matlagningskurs

Ikväll har jag varit på matlagningskurs hos Time for Lime! Jag kan varm rekommendera dom! Man får lära sig så otroligt mycket om den thailänska maten! Vi lagade kycklingsspaett med jordnötssås (mums! min favorit!), sötsur gurksallad, stir fried seafood, spicy räksoppa och röd curry kyckling. Allt var verkligen jättegott! Och jag tänkte dela med mig av dom underbara recepten här på bloggen! (Så håll utkik, och prenumerera gärna på bloggen om ni inte redan gör det!)

Matlagningskursen pågick från 16-21.30 och kostade 1800 baht (knappt 500 kr). Helt klart en underbar upplevelse! Det var också väldigt väldigt trevligt att få träffa nya människor från olika delar av världen.


Matlagningskurs på stranden

#1 - APAN SATT I GRANEN | en viktresa du vill följa

Vad glad jag blir för din skull och vad mycket jag ser fram emot att smaka på dina skills när du kommer hem.



#2 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

Så spännande!

Ser fram emot recepten, spännande med gurksallad =)

#3 - John Hedqvist

Roligt att se dina framfarter i Thailand, Jag skylle varit glad att lart mej att koka de godsaker du nu praktiserar

po tden jag var skepps kock. Ser att du for monga matgester do du kommer hem. God koking. J H .

#4 - En pojkmammas vardag ♥

JA, bjud gärna på receptet! lät supergott ... och ett av sambons favoriträtter är just kyckling med jordnötssås ;)

#5 - Anna

Åh va kul! Vi var också där på kurs, den 25 dec!

Känner igen June som äger stället och den charmiga thailändskan som inledde kursen :)

Vi lagade precis samma meny som ni! GOTT!

"eat me och dont eat me" var roligt tycker jag.

Har testat kycklingspetten m jordnötssåsen hemma, mums!

#6 - Nele

Hej på er!



Vad skönt ni verkar ha det! JAg har också gott på kurs hos Time for Lime! Jättebra! Köp med dig limeblad på marknaden och frys in hemma. för de är svåra att få tag på här. Jag har fortfarande kvar lite i frysen sen feb2009.

Jättebra att använda till kokossoppan:-)!



Kram

Nele

#7 - Anonym

Hej på er!



Vad skönt ni verkar ha det! JAg har också gott på kurs hos Time for Lime! Jättebra! Köp med dig limeblad på marknaden och frys in hemma. för de är svåra att få tag på här. Jag har fortfarande kvar lite i frysen sen feb2010.

Jättebra att använda till kokossoppan:-)!



Kram

Nele