bambi

Min morgongåva
På morgonen efter bröllopsdagen så är det tradition att den nyblivna frun ska få en present av sin nyblivna make. Förr så var det så att hon skulle ha nåt som hon kunde sälja om han dog, så att hon kunde försörja sig en liten stund utan honom i allafall.... kanske inte den mest romantiska anledningen att ge bort en gåva   ;)

På morgonen efter vårt bröllop så fick jag en vitt ask av min nyblivna make och inuti den så låg en fin fotlänk i guld. Jag brukar inte ha mycket smycken på mig, bara mina ringar och något halsband då och då. Men fotlänken passade ju bra som smycke nu när vi är i Thailand så den har fått suttit kvar på min fot ända sen jag fick den.



Det är en ganska så kraftig, tvinnad kedja. Jag gillar den jättemycket! :)
#1 - Anna SC

Snyggt!

#2 - Sussi

snyggt, din man har bra smak.

Den liknar min fast min är arm.



Ha de så bra

Kram

Sussi

#3 - Anonym

Fin! Vad gav du till din man?

#4 - Rocktjejen

Vilken fin Fotlänk! :) & fina ringar med. ;)

#5 - Emma Kristensen

Jätte fin fotlänk!



Men jag får lite rysningar över hela grejen med "morgongåvan"... det känns så stenåldern och o-genus...

hade min sambo gett mig en sådan gåva hade jag nog blivit lite stött, men det kan vara jag som överdriver också, det är inte ovanligt haha :-D