bambi

Nu är vi gifta!
Gårdagen var verkligen helt underbar! Tusen tack för alla gratulationer! Tyvärr så har jag inte så mycket bilder från bröllopet - än. Vi får dom från fotografen denna vecka.

Hela dagen gick åt att göra iordning oss. Skräddaren kom och fixade med makens kläder och en tjej kom och fixade mitt hår och mitt smink.


Sen så blev vi upphämtade av bröllopsarrangören och åkte till stranden där vi skulle gifta oss för att fotograferas - i ca en timme. Det var riktigt riktigt varmt kan jag säga. Men det blev jättefina bilder och vår fotograf var ett riktigt proffs. Han hade varit i krig och fotograferat soldater och under vatten och fotograferat dykare och fiskar.

Efter en massa fotande så började gästerna anlända... och nervositeten också.

Vi började med att gå ner mot stranden där gästerna och vigselförrättaren väntade till live-musik och låten "Utan dina andetag" med Kent (och jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna när jag hörde sången så jag fick en nässduk av vigselförrätaren redan här). Sen så hälsade vigselförrättaren alla välkomna och pratade lite om hur jag och maken hade träffats.

Sen så sjöng dom igen - Elton Johns sång "Your song". Sedan kom löftena och jag kämpade hela tiden mot tårarna (och det gick faktiskt ganska så bra).

Sedan så avslutade dom det hela med att vi fick kyssa varandra för första gången som ett äkta par till sången "Kiss Me" (med Sixpence Non The Richer).

Sen blev det att skåla med lite bubbel och fler foton i den vackra solnedgången. När det blev mörkt (det blir mörkt ganska snabbt här i Thailand) så hade dom dukat upp ett bord på stranden med facklor runtom och en stor buffé för oss och våra sju gäster.

Hela dagen var jättetrevlig. Min mamma var lite konstig (men det hade jag förväntat mig) och gick t.ex. och ställde sig där framme bredvid vigselförrättaren och fotade och tittade på oss under sången. Hon pratade och gick runt under cermonin och fotade och höll på. Hon tjatade en massa på fotografen att han skulle fota si och så och hon ställde sig bredvid mig när han fotade oss så att han var tvungen att be henne flytta på sig (flera gånger).Men oftast så gick det att ignorera henne och annars så var kvällen mycket trevlig.... bilder kommer alltså senare (den här veckan har han lovat).
#1 - Lena D

Åh så härligt det låter. Jag sitter här och får tårar i ögonen bara av att läsa... och känner er inte ens. Stor grattis än en gång!

#2 - Apan satt i granen @ Spotlife

Grattis fru Bambi!¨



#3 - Jessica

Skulle precis skriva som Lena D, höll också på och fälla några tårar när jag läste texten.



Låter som ni haft en riktigt fin dag, ser fram emot bilderna sedan! Fortsätt nu och njut av er tillvaro!

#4 - Sofi

Åh, vad fint det låter! Sitter och ryser när jag läser :D

#5 - Linda D S

Hjärtliga gratulationer!

#6 - Jenny

Hihihih JätteGrattis!! :D

Ser fram emot alla bilderna sen.

#7 - Jenny

Hihihih JätteGrattis!! :D

Ser fram emot alla bilderna sen.

#8 - Susanne N

** G R A T T I S***



Åhh det låter så härligt alltihop och så romantiskt. Läängtar tills bilderna kommer.



Önskar er Båda lycka till <3

Kram

Sussi

#9 - OZENA - domestic goddess

Grattis!

#10 - Bina - everydaymolly

Kikar in och önskar er ett långt lyckligt äktenskap!



KRAMAR <3

#11 - LADY DAHMER

GRATTIS FINA FINA BAMBI!!

#12 - LADY DAHMER

du får gärna maila lite högupplösta bilder på brudparet (och bruden då rå) så kan jag göra en ny fin header (gratis givetvis) !!!

#13 - Helena

Åh vad fint det låter! Your Song hade vi oxå på vårt bröllop, den är så fantastisk! :-)



Grattis igen!!!

#14 - Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Stort grattis till er och lycka till med framtiden! Låter som ett jättefint bröllop :)

#15 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

GRATTIS! Underbart att det blev lyckat allting. LÄngtar efter bilderna.

#16 - Mia

Sänder er ett stort grattis från norrlandsskogen :)

#17 - Maja

Stort GRATTIS!



Det låter ju helt fantastiskt!

#18 - Lena -Chokladmamman

Grattis! Det låter som ni fick en fint bröllop och en underbar dag!

#19 - Karoliina

superstort grattis! :)

#20 - Emilia R

GRATTIS!! :)

#21 - Annica

Vad härligt! Lycka!!!Ett stort Grattis till er!varm kram

#22 - Mailan

Ett stort grattis. Och visst är det skillnad på att gå från sambo till att vara gift!

#23 - Anonym

Vad fint det låter.



Angående din mamma.



Kanske kan du tänka såhär.

Min vän har ingen mamma, hon gick bort i cancer före jul. det tog mindre än 9 månader från sjukbeskedet.



Din mamma reste ända till Thailand och närvarade, Hon är kasnke inte perfekt (men vem är det) men hon var där.



Försök ha överseenede med knstigheterna och tänk att männsikor är ju olika, men kan ändå var abra mäniskor för det.



Ser fram emot ännu fler bilder.



ps. hur får ni internet i datorn i thailand. hur betalar man det?????? jag har noll koll. hemma har man ju t ex telias bredband och MODEM:

#24 - Anna

Vad menar du med att din mamma är konstig? Har hon en sjukdom som gör henne till det? kram

#25 - Carola

Grattis!

#26 - Rocktjejen

Ett stort GRATTIS till er!! :)

#27 - Beata

Grattis!



Din mamma ville nog bara väl :)

#28 - Pethra

Ett stort grattis till giftemålet och lycka till på vägen där ni skall vandra fram tillsammans.

#29 - Evelina

Grattis i massor! Ja visst är det skillnad på att vara gift och sambo :-)

Ser fram emot bilderna!!



Kram

#30 - Petra

Grattis!

#31 - Amanda

Grattis! Ni är ett så fint par! Ska bli kul och se på bilderna.

Vilka var de andra tre som var med förutom era föräldrar ?

Kram!

#32 - melinda

Aw vad fint! Grattis! :D kram

#33 - fröken K

Grattis grattis! Vilket fint bröllop!

#34 - Förvirrade Morsan

grattis!

#35 - Miranda

haha... ja mammor kan va tokiga!! ;)



Stort grattis till er båda!

#36 - Caroline L

Grattis, grattis!!!

#37 - Marie-Louise

Grattis!

#38 - Anonym

Grattis till gifemålet!

Läser din mamma din blogg?