bambi

Skostöld



Precis i närheten av vårt hotell så sitter en man och håller på och tillverkar skor hela dagarna av läder. Han sitter där och klipper, limmar och väver lädret. Han sitter där från morgon till kväll och det är otroligt fina hantverk!

Så jag kunde inte låta bli att köpa mig ett par ikväll. Det blev dessa fina, för endast 650 baht (ca 150 kr). Det känns som om jag stjäl skorna av honom. Speciellt när han berättar att han hinner göra ca 2 par om dagen!! Ett halvsdags arbete för 150 kronor!!

#1 - Anna

Hej!



Vad är dina tankar om Chill Norway? Är du lika såld på dem som Odd Molly? Jag tycker att CN är betydligt mer lättburet än OM. OM känns lite som "mammakläder" som är praktiska och sköna efter en graviditet men CN har inte så många empirskurna modeller utan modeller som passar fler kroppstyper. Vilka är dina tanka?

#2 - Anna

Hej!



Vad är dina tankar om Chill Norway? Är du lika såld på dem som Odd Molly? Jag tycker att CN är betydligt mer lättburet än OM. OM känns lite som "mammakläder" som är praktiska och sköna efter en graviditet men CN har inte så många empirskurna modeller utan modeller som passar fler kroppstyper. Vilka är dina tanka?

#3 - tess

hej

kul att läsa din blogg

har du lust att skriva vad ni har för saker med till lilltjejen,vilka saker som är ett måste att ha med,m.m.

hur sover hon på natten,i egen säng?

#4 - Natali

Oj, ja det var billigt. Kan du inte köpa fler par av honom ist. Får ont i hjärtat när jag hör att han sitter där hela dagarna.

#5 - Martina

OJ, handgjorda skor för 150 kr....

#6 - Viktoria-Pinkpastry

Så fina, verkar härligt där borta!

#7 - Susanne

Du kan ju betala mer :)

#8 - Ozena

Ja det var verkligen billigt! När maken och jag var på Teneriffa för massa år sedan hittade vi en pytteliten kinarestaurang som lagade tamejfan den godaste kinamaten i hela världen! Och det var så hejdlöst billigt att vi riktigt skämdes. Efter att ha ätit där ett par gånger bestämde vi oss för att överbetala med råge nästa gång vi gick dit. Och de blev så glada!