bambi

Det kanske märks vilken "ålder" han är i?
#1 - Carola

Hahaha, har själv en unge som är i kiss- och bajsålder. Hon erkänner det glatt för alla "jag är i kiss- och bajsåldern!" säger hon högt och tydligt till var och varannan som vi möter... och vid middagsbordet kan hon säga saker som "jag äter kiss och bajs" - ska jag ta det som kritik mot vår mat eller vadå? asg

#2 - Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

Om den berömda KB-perioden kommit nu, kanske det är läge med potträningen lite mer intensivt eller aktivt? Kanske kan ha en kisspotta och en bajspotta och försöka använda kiss- och bajshumorn på bästa sätt och stimulera intresset?



(kissas på golvet här hemma fortfarande, har börjat ge upp och behåller blöjan på. Hon är inte intresserad av att omsätta sitt prat till praktik)

#3 - Marie

Börja med kissrutiner så ska ni se att de snabbt börjar hålla sig mer och mer. Med rutiner menar jag, kissa när man går upp på morgonen, kissa innan frukost, kissa innan man går ut, kissa innan maten osv. Jag tror inte riktigt på att barnen själva säger till när de är redo stt ta bort blöjan. Vad vet de om sitt eget bästa och vad som är nästa steg!? Stanna hemma en vecka och gör bara enkla saker där de kan vara utan blöja. Ta bort blöjan helt annars blir de förvirrade. Jag tror ofta att det är föräldrarna som inte vågar gå till lekparken med blöjan borta... För oss tog det två veckor och ja det blev massor med olyckor första veckan även om de kissade på pottan varje timme, men vad gör det när de blir SÅååå stolta när de klarar det nästa gång. Det tog ganska lång tid för dem att säga till själva innan de var kissnödiga, men man lär sig känna igen deras tecken och säga "nu tror jag du är kissnödig, ska vi se om vi kan få det i pottan nu"

Lycka till :-)

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Marie Tusen tack för tipsen! Ska nog köra stenhårt från och med nästa vecka då han inte går på dagis!