bambi

Fläskytterfilé på spett med pitabröd och salsa

Kvällens middag blev jättegoda spett med en väldigt enkel glaze (varför göra det svårt för sig när det blir så gott med ett fåtal ingredienser?). Vi fyllde pitabröd med spettens läckerheter och hade salsa och matyoghurt till det.



Även idag så använde vi Nybergs Delis goda gourmetmörad fläskytterfilé. Den är redan färdigputsad, vilket är toppen (och så har Coop extrapris på den denna vecka).

Hos Nybergs Deli kan ni just nu vara med och tävla om en resa till New York!!! Kika in HÄR för att komma till tävlingen.




Glaze
2 msk olja
1 msk honung
2 msk chilisås

Pensla på köttet och grönsakerna innan och under grillning (går även att "grilla" i ugnen).

Sommarens godaste tomatsalsa
1 ask cocktailtomater
5 vårlökar
1 rödlök
1 dl krossade tomater
1 dl Heinz chilisauce
½ dl Heinz exotic sauce

Dela cocktailtomaterna i halvor, skär vårlöken och hacka rödlöken fint. Blanda alla ingredienser till salsan i en skål.

Sen så piffar jag till matyoghurten med 2-3 vitlöksklyftor och lite salt! Mums!

#1 - Johanna - Tv�barnsmamman mitt i kaoset

Hihi mumsig mat, du ska nog få bjuda mej på mat ser jag. :D



Ja men nästa tisdag har jag och min sambo årsdag, så kanske torsdag?

EFTER sovstunden (Mina barn sover också mellan 11 - 13) på söder? :D



Kram

#2 - Linda w L2K - Från botten till toppen...

Det där såg ju inte lite gott ut!!! Det måste vi laga här hemma! :o)