bambi

Hundattack!!
En mycket läskig sak hände i fredags. När makens bror (min svåger blir det, va?) var på väg hem till sig efter att ha varit hos föräldrarna så attackerade en hund honom!!

Han cyklade i nerförsbacke vid Djäkneberget och mötte två killar (som också cyklade) med en hund då den helt plötsligt hoppade på honom så att han ramlar och bet honom ett par gånger i låret. Det gick hål i jeansen och han fick tre djupa sår i låret. Killarna frågade hur det gick men försvann innan polisen hann komma. Fegt av dom och mycket tråkigt för min svåger som inte kunde jobba dagen därpå och fick ett par jeans förstörda men kommer inte få någon ersättning alls.


Han la ut en liten efterlysning på Facebook efter killarna, eftersom det är inte alltför vanligt med den sortens hund här i Västerås. Det var nämligen en amstaff och såg ut så här:




Om någon vet vem det kan vara så får ni väldigt gärna maila mig (mailadressen finns till höger).


Det hela känns väldigt läskigt. Tänk om det hade varit barn som hade kommit cyklandes? Svågern hade ändå ganska tur och skadades inte så mycket. Men det känns som om det här med hundattacker är något man bara läser om och aldrig att det drabbar någon man känner...
#1 - Veronika

Bor i Västerås så jag delar den på FB, kanske någon känner igen hunden.

#2 - britta bloggar

Åh, läskigt!

#3 - Annabo

Usch vad läskigt! Min mamma blev biten av en hund (schäfer) för några år sedan. Den högg henne i ena skinkan (!) men hon hade kraftiga skalbyxor på så det blev bara ytligare sår som tur var. Eftersom hon bor i en liten by kände hon ägaren och de pratade igenom det när det hände.

#4 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Usch vad otäckt! Och vilka knäppgökar som inte tar sitt ansvar och stannar kvar heller. Tyvärr verkar ju majoriteten av ägare till dessa hundraser vara av den kalibern. Hundar i fel händer är helt enkelt livsfarliga, vissa mer än andra.... Hoppas att han får napp via facebook.

#5 - Tess

Usch vad hemskt! Jag undrar vad en del människor har hund för egentligen. Om en hund attackerar människor oprovocerat så sticker man inte bara.

#6 - Anonym

Det är mycket tråkigt att sånt här händer. MEn det kunde ha hänt oavsett vilken ras det var på hunden.



#7 - jennie

skitsnack att säga att majoriteten av hundägarna till dessa raser är knäppgökar. Jag och min familj och dom flesta av mina vänner har antingen amstaff eller pitbull, väluppfostrade och otroligt snälla och sannolikheten att någon av dom skulle bita är lika lite som för någon annan ras. Tyvär är det en otroligt liten klick som absolut inte skulle ha hund överhuvudtagen än mindre skulle dom ha en krävande hund som amstaff/pitbull.